حسن رسولی در گفت‌وگو با برنا:

افرادی مغرضانه قصد تخریب شهردار تهران را دارند/ شهردار قصد شرکت در این مراسم را نداشت/ اعمال دادستان بسیار حیرت آور است

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۲:۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۸۷۲۸۷
افرادی مغرضانه قصد تخریب شهردار تهران را دارند/ شهردار قصد شرکت در این مراسم را نداشت/ اعمال دادستان بسیار حیرت آور است
عضو شورای شهر تهران گفت: افرادی مغرضانه قصد تخریب شهردار را درمیان افکارعمومی داشتند. شهردار تهران قصد شرکت در یک مراسم را نداشت. مراسم با تاخیر 1.5 ساعت شروع شد و شهردار تهران زمانی به این مراسم رسید که طبق برنامه ریزی های تعیین شده، مراسم باید در آن زمان تمام می شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، چند روز پیش  در سالن همایش‌های برج میلاد همایشی با حضور شهردار تهران، فاطمه راکعی مدیر کل امور زنان، شیخ معاون شهردار و برخی دیگر از مسئولان شهرداری برگزار شد.

در این مراسم چند دختر خردسال روی سن رفتند و مقابل شهردار تهران حرکات موزون انجام دادند. رقص کودکان خردسال آنقدر برای برخی از رسانه‌ها عجیب بود که با منتشر  شدن فیلمی از آن شروع به بزرگ‌نمایی و فضاسازی  رسانه ای  علیه شهردار تهران کردند.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در همین خصوص بیان کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از مسوولان برنامه به صورت مستقیم به دست آوردم، متاسفانه واقعیت حواشی مراسم برج میلاد با اطلاعاتی که صدا و سیما و شبکه های مجازی منتشر می کنند، بسیار متفاوت است. به نظر میرسد فرد یا افرادی مغرضانه قصد تخریب شهردار تهران را درمیان افکارعمومی داشته‌اند. شهردار تهران قصد شرکت در یک مراسم  را نداشت.  مراسم با تاخیر 1.5 ساعت شروع شد و شهردار تهران زمانی به این مراسم رسید که طبق برنامه ریزی های تعیین شده، مراسم باید در آن زمان تمام می شد.»

وی در ادامه افزود: «اعمال دادستان بسیار حیرت آور است. باتوجه به اطلاعات حقوقی که دادستان تهران دارد، از او انتظار نمی رفت که دست به  چنین عملی بزند. حتی برای صدور دادخواست علیه شهروندان عادی هم باید مرجعی صحت و سقم این اتهامات را بررسی کند و زمانی که اتهام  شهروندان عادی هم اثبات نشده باشد، دادخواستی علیه شان صادر نمی شود. با وجود اینکه شهردار تهران از نظر قوانین، شخصیتی هم تراز با وزیران کشوری دارد، بدون در نظر گرفتن شرایط، دادخواست علیه او صادر شده و این دادخواست علنی هم شده است. حتی اگر استانداران هم مرتکب قتل شده باشند در حوزه کاری خود مورد بازخواست قرار  نخواهند گرفت و با سطح بالاتری با آن ها برخورد می شود.»

رسولی خاطر نشان کرد: «آرایی که مردم در روز 29 اردیبهشت به شهردار تهران داده‌اند آرا معنا داری بود. با توجه به اینکه اختلاف آرا مردمی شهردار فعلی تهران با رقیب خود، حدود 400 هزار نفر بود و از 21 نفر از اعضای شورای شهر تهران هم 20 نفر به محمدعلی نجفی رای دادند. پشتوانه شهردار تهران رای مردم است و بر اساس این پشتوانه شهردار تهران شروع به کار کرده است. معتقدم در این موضوع بزرگنمایی و قضاوت‌های شتاب زدهای صورت گرفت. این مسائل خللی در عملکرد اعضا شورای شهر بوجود نخواهد آورد.»

وی درباره رویکرد شهرداری گفت: « ما به دنبال این هستیم که به بزرگداشت مفاخر خود مانند زنان فرهیخته در سطح شهر بپردازیم. ما به نشاط اجتماعی در چهارچوب مفاهیم دینی معتقد هستیم و باور داریم که امروز افسردگی، یاس و ناامیدی جمعیت  جوان کشور علی الخصوص جوانان پایتخت معضل پیش روی ماست و باید به آن پرداخته شود. سند تغییر و تحولی که شهردار تهران ارائه داد و ارادهای که بر پایه 21 نفر فعال است، چنین هزینههایی را باید بپردازد. برای بنده این موضوع عجیب نیست. پیام من به رای دهندگان میلیونی به اصلاحات این است که ما به این وقایع عادت کرده و محکم پشت شهردار تهران ایستادهایم و او را حمایت میکنیم. شهردار تهران هم با توجه به تجربیات خود میتوانند مدبرانه از اینگونه مسائل عبور کنند.»

عضو مجلس شورای اسلامی درباره بازداشت کودکان رقصنده در برج میلاد گفت: «در رسانه ها خبر را پیگیری کردم و شنیدن این خبر و فضاسازی غیراخلاقی به شدت حیرت آور بود. امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد که در جمهوری اسلامی ایران که الگوی حکومتی حکومت امام علی (ع) است، از اطفال زیر 8 سال بازجویی و محاکمه شوند. این خبر برای من غیر قابل باور است و حتی تمایل ندارم این خبر را باور کنم. دادستان و مقامات قضایی به عمق مسائل فرهنگی جامعه اشراف دارند و اگر خبر واقعیت داشته باشد وای به حال ما... .»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز