سخنگوی وزارت بهداشت:

بودجه وزارت بهداشت ۹ درصد افزایش یافت

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۹:۴۹:۲۷
کد خبر: ۶۸۷۶۷۶
بودجه وزارت بهداشت ۹ درصد افزایش یافت
نشست خبری ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مکان وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، امروز دوشنبه صبح - ٢٢ اسفندماه - نشست خبری ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مکان وزارت بهداشت برگزار شد.

حریرچی در خصوص  تصویب بودجه نهایی سال 1397 در ابتدا نشست، گفت: با تصویب قطعی مجلس شورای اسلامی بودجه عمومی دولت مجموعا 11 درصد رشد داشته است و براساس آن کل بودجه اختصاصی وزارت بهداشت در سال پیش رو افزایش 9 درصدی دارد.

وی در ادامه افزود: هرچند در سال پیش رو با وجود افزایش اختصاصی بودجه وزارت بهداشت، در زمینه تامین بودجه های پزشک خانواده مشکلاتی داشته ایم  اما انتظار می رود با خوش قولی بیمه ها، معوقات همه فعالان این بخش نیز به موقع پرداخت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تشریح کلیات بودجه سال 97 پرداخت و گفت: 1217 هزارمیلیارد تومان کل بودجه تصویب شده سال 97 است که در این میان، 69 درصد بودجه شرکت ها، 24 درصد هزینه های عمومی ،پنج درصد تملک دارایی و سرمایه، چهار درصد درآمد اختصاصی، سه درصد تملک دارایی مالی و منفی پنج درصد به ارقامی که دوباره منظور می‌شوند تعلق دارد و بر این اساس مجموعا 5/5 درصد از کل بودجه کشور به وزارت بهداشت (با هدفمندی و بدون سازمان بیمه سلامت) تعلق گرفته درحالی‌که همین بخش در سال کنونی، 5/4 صدم از بودجه کل کشور را به خود اختصاص داده بود.

همچینین حریرچی با اشاره به مصرف قند و شکر، بیان کرد: مصرف قند و شکر در میان ایرانیان نسبت به سایر کشور های مشابه 38 درصد و نان و غلات نیز پنج درصد بیش از مقدار توصیه شده در کشورهای مشابه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز