هشت دختر جانباخته در سقوط هواپیمای ترکیه در ایران چه کسانی بودند؟

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۳:۴۴:۱۰
کد خبر: ۶۸۷۷۶۵
هشت دختر  جانباخته در  سقوط هواپیمای ترکیه در ایران چه کسانی بودند؟
جت شخصی ترکیه ای که از شارجه عازم استانبول بود، شامگاه گذشته در استان چهارمحال بختیاری سقوط کرد. این جت شخصی 11 سرنشین داشت که در زیر به تفصیل جزئیات زندگی آنان می پردازیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، جت شخصی مدل CI60 کمپانی بمباردیه،  عصر دیروز در منطقه شهرکرد ایران سقوط کرد .

از زمان وقوع این حادثه، سوال اول  این بود که سرنشینان این جت شخصی چه کسانی بودند و وقتی مشخص شد که جت متعلق به حسین باشاران است ، کارآفرین معروف ترکیه است و وی در زمان حادثه در استانبول بود سوال های بعدی ایجاد شد که چه کسانی سوار بر جت شخصی او در این سانحه، جان باختند.

دقایقی طول نکشید که معلوم شد تنها دختر او به همراه  دوستانش سوار بر این هواپیما بودند .

در ادامه سوال بعدی  اینگونه شکل گرفت که خود مینا باشاران کیست ؟

 پاسخ به این سوال اینگونه مشخص شد .  مینا باشاران که جشن آخرین روزهای مجردی خود را در دبی با دوستانش می گرفت،  دختری بلندپرواز و با استعداد و باهوش بود  که  به واسطه این ویژگی ها، بسیار مورد توجه و معروف بود.

او از سال ۲۰۱۳ عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی بود و قرار بود مدیریت این شرکت را پس از پدر به دست بگیرد. حسین باشاران، که در شهر تراپزون متولد شده، همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت هواپیمایی در بخش های مختلف فعالیت می کند. حسین باشاران،  یک دوره کاندیدا ریاست جمهوری در تراپزون بود، ازدواج کرده و دارای 2 فرزند است.

نامزد مینا باشاران   Murat Gezer بود. او تاجری است که به دو زبان انگلیسی و آلمانی مسلط است و دانش آموخته  دانشگاه آمریکایی کنتینانتال است. وی که در همین شرکت کار می کرد در روز ۱۴ آوریل با مینا باشاران نامزد کرد و قرار بود ماه بعد مراسم عروسی خود را برگزار کنند. حتی کارت های عروسی آنان نیز حاضر بود.

images

 در این هواپیما به جز مینا ، هفت دوست دیگرش نیز حضور داشتند که در مراسم وداع به مجردی او را همراهی کرده بودند که همگی در این سانحه هوایی به همراه سه کادر پروازی جان باختند. قابل توجه است که دو نفر از جانباختگان این سانحه باردار بودند و یکی از آنها فرزندی داشت که تازه چهارماه از تولدش می گذشت. در ادامه توضیحاتی در خصوص زندگی دیگر قربانیان این حادثه هوایی می خوانید :

Burcu Gündogar urfali  (بورجو گوندگار اورفالی):

او از دانشگاه فنی استانبول با مدرک نساجی و طراحی مد در سال 2011 فارغ التحصیل شد. سپس در  موسسه مد نیویورک ادامه تحصیل داد و از این موسسه نیز در سال ۲۰۱۵ فارغ التحصیل شد.. او نخستین دانشجوی ترکی بود که با پایان نامه  فارغ التحصیلی خود "جایزه منتقدان" را دریافت کرد.  سپس  به استانبول برگشت،  و به همراه هاکان یلدیریم شروع به کار کرد. او ابتدا  به عنوان دستیار طراحی آغاز بکار کرد ولی در ادامهعنوان مدیر عامل دریافت کرد . اورفالی شرکت خود را  در سال 2015 تاسیس می کند و در حال طراحی و تولید لباس برای پرسنل شرکت های بزرگ بود.

   55

Liana Hananel. (لیانا هانانل): او طراح لباس شنا در شرکت Lily and Rose بود. متاهل و صاحب فرزندی ۴ ماهه بود.

666668

 Sinem Akay (سینم آکای): دختر Çetin Akay ( چتین آکای) صاحب قبلی برند مشهور Mavi Jeans  بود. او ۲۷ ساله بود و بنیان گذار شرکت طراحی جین « casa di denim» بود.

photo_2018-03-12_13-17-35

 Jasmin Burah Siloni (جاسمین بورا سیلونی): طراح جواهرات و صاحب برند جواهرات بوگاتی بود. او باردار بود.  

04cc317

 Ayşe And (عایشه آند): روانشناس بالینی  و ۳۰ ساله بود.

photo_2018-03-12_13-20-10

 Zeynep Cokşon (زینت جوشکان): تازه نامزد کرده بود و قرار بود در تابستان پیش رو ازدواج کند.

images

Asli Izmirli (آصلی ایزمیرلی): طراح و بنیانگذار برندمعروف Gia Jewelery بود.

asli-izmirli

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز