امروز رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران از عملکرد وتصمیمات دولت در بخش اجتماعی چنین گفت ؛

سال آینده در بافت فرسوده حرکت جدیدی را آغاز خواهیم کرد/ پاییز امسال ۹۶۰ هزار شغل ایجاد شد/ در بخش محیط زیست گام های خوبی برخواهیم داشت

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۲:۲۹:۵۶
کد خبر: ۶۸۹۹۱۸
سال آینده در بافت فرسوده حرکت جدیدی را آغاز خواهیم کرد/ پاییز امسال ۹۶۰ هزار شغل ایجاد شد/ در بخش محیط زیست گام های خوبی برخواهیم داشت
رئیس جمهور گفت: آنچه مردم در انتخابات اردیبهشت ماه از ما می‌خواستند، مسأله اشتغال و مهار بیکاری بود و بر اساس اقداماتی که انجام شده است، آمار شاغلین در فصل پاییز امسال از ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به حدود ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ایرانیان بهترین فصل و روز را به عنوان جشن نوروز و آغاز سال جدید خود انتخاب کرده اند و از سوی دیگر، همواره دین اسلام، جشن ملی ایرانیان را مورد تأیید قرار داده است.

وی اضافه کرد: ایرانیان بعد از اسلام ذوق مضاعفی به خرج داده و هویت ملی خود را با هویت دینی تلفیق کردند و در زمان تحویل سال با اجتماع در مراکز دینی، دست نیاز و دعا به سوی خداوند بلند می کنند و پس از آن، دست اخوت و برادری به یکدیگر می‌دهند.

رئیس جمهور گفت: اخوت، دوستی، احترام به بزرگتر و شادکردن کودکان و نوجوانان و مسافرت از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که هم با اهداف عالیه اسلام و هم با آداب و رسوم ایرانیان منطبق است. 

وی با بیان اینکه در طول سال جاری، ملت ایران پیشرفت‌ها و گام‌های بسیار مهمی برداشتند، تصریح کرد: آنچه مردم در انتخابات اردیبهشت ماه از ما می‌خواستند، مسأله اشتغال و مهار بیکاری بود و بر اساس اقداماتی که انجام شده است، آمار شاغلین در فصل پاییز امسال از ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به حدود ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است و این بدان معناست که در پاییز ۹۶ نسبت به پاییز سال قبل از آن، حدود ۹۶۰ هزار شغل ایجاد شده که نشان می‌دهد در مسیر اشتغال‌زایی تلاش‌های خوبی انجام شده اما باید همچنان بر تلاش‌ها و اقدامات خود بیفزاییم.

وی با اشاره به رونق در بخش مسکن در سال ۹۶ اظهار داشت: در سال های قبل، در بخش مسکن، رشد منفی داشتیم اما در سال ۹۶ مثبت شد. در سه، چهار ماهه پایانی سال ۹۶، فروش مسکن در تهران ۱۹ درصد نسبت به مشابه سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: سال آینده در بافت فرسوده حرکت جدیدی را آغاز خواهیم کرد که البته از دهه فجر امسال، این اقدام شروع شد و ادامه خواهد داشت.    

روحانی با اشاره به برنامه دولت در بخش محیط زیست گفت: در بخش محیط زیست، گام های خوبی برخواهیم داشت که یکی از آن ها، نوسازی حمل و نقل درون شهری و بین شهری است.

روحانی با اشاره به اینکه مردم به خوبی دیواری بین اعتراض و اغتشاش بوجود آوردند، گفت: در این حوادث دولت هم سریع‌تر از گذشته اعتراض مردم را به رسمیت شناخت اما در عین حال تخریب اموال عمومی، بی‌نظمی و بی‌قانونی، برای دولت قابل قبول نیست و مردم نیز این فاصله را در عمل و راهپیمایی‌های میلیونی خود نشان دادند.

رئیس جمهور گفت: انتقاد و اعتراض را همه باید قبول کنیم و باید اشکالات گفته و رفع شود، اما همه باید به قانون احترام گذاشته و نظم عمومی را رعایت کنند.

 روحانی تاکید کرد: از همه رسانه ها سپاسگزاری می کنم. از همه خبرنگاران، عکاسان و کسانی که کنار دوربین ها ساعت ها می ایستند و واقعیات را به ملت ما و به دنیا منعکس می کنند. چه رسانه هایی که با ما همدل هستند، چه رسانه هایی که منتقد ما هستند. چه افرادی که با لحن زیبا با ما صحبت می کنند و چه افرادی که لحنشان متفاوت است. حتماً همه برای دلسوزی و خدمت به کشور تلاش می کنند. برای همه شما آرزوی موفقیت می کنم. کار شما کار ارزنده ای است. همه کاری کنیم که سال آینده سال خوشحالی و نشاط مردم باشد.

وی تصریح کرد: همانطور که انتقاد را به رسمیت می شناسیم و باید بشناسیم، اعتراض را به رسمیت شناختیم و باید بشناسیم. فکر می کنم باید شادی مردم را هم به رسمیت بشناسیم و سختگیری نکنیم و بگذاریم مردم خوشحال و شاد و بانشاط در زندگی سیاسی و اجتماعیشان باشند تا بتوانیم کشوری سرافراز داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز