۵ مورد از عجیب ترین سوانح هوایی

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۶:۳۶:۴۰
کد خبر: ۶۹۰۳۲۶
۵ مورد از عجیب ترین سوانح هوایی
در دنیای امروز پرواز با هواپیما اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و بدون آن، سفر به بسیاری مناطق برای ما میسر نخواهد بود. صنعت هواپیمایی در طول دهه ها پیشرفت های بسیاری کرده و در حال حاضر ما در امن ترین دوره مسافرت هوایی به سر می بریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سازمان ها و انجمن های مختلف مثل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) با اعمال استانداردها و قوانین سختگیرانه باعث ارتقاء سطح کیفی پرواز و بهبود امنیت پرواز شده اند. با این حال، از آغاز صنعت هواپیمایی و پروازهای مسافربری اتفاقات و سوانح هوایی عجیب و غریبی رخ داده است که گاهی توجیه درستی برای آن ها وجود دارد. برخی از این سوانح آنقدر عجیب هستند که باور کردنشان واقعا دشوار است! در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد عجیب ترین سوانح هوایی با شما صحبت کنیم و ۵ مورد از عجیب ترین آن ها را به شما معرفی کنیم.

1- ناپدید شدن هواپیمای مسافربری در اقیانوس اطلس

در روز ۳۱ می ۲۰۰۹، پرواز شماره ۴۴۷ هواپیمایی ایرفرانس در ساعت ۱۰ شب از ریو دوژانیرو برزیل پرواز کرد و از فراز اقیانوس اطلس به سمت فرودگاه شارل دوگل پاریس حرکت کرد. هواپیمای ایرباس ای ۳۳۰-۲۰۳ حامل ۲۱۵ مسافر و همینطور ۱۲ خدمه پرواز بود. آخرین تماس این هواپیما با کنترل پرواز در ساعت ۲:۱۰ دقیقه بامداد بود و بعد به ناگهان هیچ خبری از این هواپیما وجود نداشت! تا ۵ روز هیچ کس نمی دانست چه بلایی سر این هواپیما و سرنشینانش آمده است، تا اینکه پس از ۵ روز بالاخره لاشه های هواپیما در سطح اقیانوس مشاهده شد. علت و دلیل بروز این سانحه هوایی عجیب مشخص نبود تا اینکه ۲ سال بعد جعبه سیاه هواپیما در کف اقیانوس پیدا شد. با بررسی و آنالیز داده های جعبه سیاه مشخص شد که سیستم اتوپایلوت هواپیما از کار افتاده و خلبان به اشتباه نوک هواپیما را بالا برده است. این امر در نهایت موجب سقوط هواپیما از ارتفاع ۱۱۰۰۰ متری شد. شدت شتاب و سرعت سقوط هواپیما باعث شده که در هنگام برخورد با سطح آب، بدنه هواپیما تکه تکه شود. این حادثه یکی از عجیب ترین سوانح هوایی صنعت هوایی به شمار می رود.

۲- تنها بازمانده ی سقوط هواپیما به قعر اقیانوس، شنا بلد نبود!

در سال ۲۰۰۹ پرواز شماره ۶۲۶ یمن که یک هواپیمای ایرباس ای ۳۱۰-۳۲۴ بود در اقیانوس هند سقوط کرد. ۱۳ ساعت پس از سقوط هواپیما تیم نجات موفق شد یک دختر ۱۴ ساله به نام باهیا باکاری را پیدا کند که به یک تکه از لاشه هواپیما چسبیده بود. چیزی که نجات این دختر نوجوان را بیشتر به یک معجزه شبیه می کند این است که این دختر جلیقه نجات به تن نداشت و حتی شنا هم بلد نبود! باهیا باکاری تنها بازمانده از ۱۵۲ سرنشین هواپیما بود. تحقیقات انجام شده در مورد این سانحه عجیب و مرگبار مشخص کرد که علت اصلی حادثه اشتباه یکی از خدمه پرواز بوده است. باهیا پس از این سانحه به دختر معجزه شهرت پیدا کرد و کتابی نیز در مود خاطراتش از این سانحه نوشته است.

۳- ناپدید شدن هواپیمای استرالیایی بعد از مشاهده بشقاب پرنده!

اما یکی از عجیب ترین سوانح هوایی در اکتبر ۱۹۷۸ اتفاق افتاد. در این تاریخ، فردریک ولنتیک در حال پرواز بر فراز ملبورن بود که ناگهان شیء ناشناس پرنده ای را در اطراف هواپیما مشاهده کرد. خلبان بلافاصله وجود این بشقاب پرنده را به برج مراقبت اطلاع داد اما آن ها گفتند که در رادارها هیچ گونه هواپیمایی را مشاهده نمی کنند. در ساعت ۷:۱۲ دقیقه فردیک اعلام کرد که شیء ناشناس در هوا معلق است و هواپیما نیست! سپس ۱۷ ثانیه سر و صداهای نامعلومی به گوش رسید و بعد سکوت مطلق! پس از آن هیچ گونه خبری از فردریک و هواپیمایش به دست نیامد.

لاشه هواپیما هرگز پیدا نشد و با گذشت بیش از ۳۰ سال از آن سانحه عجیب هیچ اطلاعی از چگونگی حادثه و سرنوشت فردریک وجود ندارد. گمانه زنی هایی در این مورد وجود دارد که می کوید فردریک با انحراف از مسیر داخل دریا سقوط کرده و به همین دلیل لاشه هواپیما پیدا نشده است.

۴- برخورد دو هواپیما در ارتفاع ۱۱۲۷۷ متری!

در سال ۲۰۰۹ هواپیمای امبرر بر فراز جنگل های آمازون در حال پرواز بود که ناگهان چیزی با هواپیما برخورد کرد. چه چیزی؟ هیچ کس نمی دانست! مسافران تنها از پنجره هواپیما دیدند که قسمت هایی از بال و دم هواپیما قطع شده است! تمام این اتفاقات در ارتفاع بیش از ۱۱۰۰۰ متری و بر فراز جنگل های انبوه آمازون اتفاق افتاد. خلبانان قادر به برقراری تماس با مراقبت پرواز نبودند و ناامیدانه به دنبال جایی برای فرود اضطراری می گشتند. در نهایت، یک پایگاه نظامی محرمانه را در لابلای جنگل پیدا کردند و توانستند به سلامت به زمین بنشینند.

چنین اتفاقی آن هم در ارتفاع ۱۱۰۰۰ متری حقیقتا یکی از عجیب ترین سوانح هوایی در تاریخ مسافرت هوایی به شمار می رود. وقتی هواپیما به زمین نشست مسافران و خدمه پرواز همگی در تعجب بودند که چه چیزی با آن ها برخورد کرده است! تا اینکه خبری در مورد ناپدید شدن یک هواپیمای برزیلی در همان منطقه به گوش رسید. این هواپیما حامل ۱۵۵ مسافر بود و ظاهرا این دو هواپیما در حال پرواز در یک ارتفاع و در جهت مخالف یکدیگر بوده اند! برخورد دو هواپیما باعث شد قسمت هایی از بال و دماغه هواپیمای دیگر به شدت آسیب ببیند و هواپیما در قعر جنگل های آمازون سقوط کند. تمام مسافران و خدمه پرواز هواپیمای برزیلی در این حادثه عجیب کشته شدند.

۵- سرقت هواپیمای مسافربری امریکن ایرلاینز

در سال ۲۰۰۳ هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ امریکن ایرلاینز بیش از یک سال بود که در فرودگاه کواترو دو فرویرو در آنگولا قرار داشت. چارلز پادیلا، مهندس پرواز و خلبان خصوصی، مسئولیت نگهداری از این هواپیما را بر عهده داشت. در ۲۵ می ۲۰۰۳ ناگهان موتور این هواپیما روشن شد و بدون کسب اجازه از برج مراقبت در باند فرودگاه شروع به حرکت کرد. سازمان های FBI و CIA ادعا می کنند که همه چیز تحت کنترل قرار داشته اما گزارش های ضد و نقیضی در مورد تعداد سرنشینان هواپیما وجود دارد.مسئولین فدرال آمریکا معتقدند این هواپیما برای مقاصد غیرقانونی مثل حمل و نقل مواد مخدر و اسلحه سرقت شده یا شاید هم برای دریافت پول بیمه عمدا سقوط کرده است! اما این حادثه همچنان هم یکی از عجیب ترین سوانح هوایی است و هواپیما و خلبان آن همچنان گم شده اند و هیچ کس از سرنوشت آن ها اطلاعی ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز