شهردار منطقه ۲۲ در جمع شورایاران محلات منطقه مطرح کرد؛

ساخت بوستان های محلی تا پایان سال آینده/ مطالبه عمومی برای تحقق لایحه مدیریت شهری لازم است

۱۳۹۶/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۱:۱۲
کد خبر: ۶۹۰۴۳۱
ساخت بوستان های محلی تا پایان سال آینده/ مطالبه عمومی برای تحقق لایحه مدیریت شهری لازم است
شهردار منطقه ۲۲ از ایجاد بوستانهای متعدد محلی تا پایان سال آینده در منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: طی ماههای اخیر ۲ بوستان محلی و یک پاتوق محله در این منطقه راه اندازی شد و ساخت بوستان های محلی دیگر نیز به منظور تسهیل و ایجاد دسترسی مردم بویژه کودکان و بانوان برای گذراندن اوقات فراغت خود در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، شهردار منطقه ۲۲ تهران، علی نوذرپور، در نشستی صمیمی با اعضا شورایاری و مدیران محلات منطقه طی سخنانیاظهار کرد: شورایاری یک کار اجتماعی، دواطلبانه، خیرخواهانه و غیرانتقاعی است که صرفا در راستای تحقق آرمانهای اجتماعی و اعتقادی اشخاص شکل گرفته است و امیدوارم که سال آینده سالی پر از برکت درجهت نزدیکی بیشتر مدیریت شهری به مردم و ایجاد اعتماد  متقابل باشد.

وی نقش شورایاران در کنار مدیریت شهری را نقشی اثرگذار در راستای احصا مسائل و مشکلات محلات برشمرد و افزود: بنده بر این باورم که هیچگونه اقدامی را نمی‌توان بدون توجه به نقش مردم انجام داد و یک شهرداری زمانی در کلیه حوزه های فعالیتی خود موفق عمل خواهد کرد که بتواند در راستای خواسته ها و نیازهای مردم حرکت کند.

 نوذرپور با طرح یک سوال سخنان خود را ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از شکل گیری شوراها فعالیت های عمرانی بسیار زیادی در شهرهای کشور انجام شد اما چه دلیلی باعث شد تا نظام شورایی در کشور برقرار شود؟ کارایی و اثربخشی  شوراهای محلی دو مقوله ای است  می توانند در به سرانجام رسیدن اهداف و برنامه ها و توجه بیشتر به خواسته های مردم به مدیریت شهری کمک کند.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه با انتقاد از روحیه تمرکزگرایی دولت اظهار کرد: از ۱۸ حوزه تعریف شده برای مدیریت شهری در دنیا، متاسفانه مدیریت شهری در کلانشهرهای ما تنها در چند حوزه آن هم به صورت ناقص حضور دارد و این درحالی است که  شهرداری ها باید در سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا نقش موثر داشته باشند.

وی در ادامه مطالبه عمومی برای تحقق لایحه مدیریت شهری را ضروری دانست و افزود: برگشت به قانون اساسی به معنی قبول مساله تمرکززدایی است و با توجه به ظرفیت هایی که در مدیریت های محلی ما وجود دارد، واگذاری بخشی از وظایف از دولت به مدیریت شهری می‌تواند راهگشا باشد. حال آنکه به دلیل مقاومت ساختار تمرکزگرایی دولت، امکان پیشرفت و موفقیت کم است.در این راه مطالبات عمومی از سوی اقشار مختلف جامعه باید شکل گیرد تا بعد از گذشت سالیان زیاد، اموری همچون آب، برق و ... به مدیریت های محلی واگذار شود.

به گفته نوذرپور، اگر عملکرد نظام اداری کشور ما در این زمینه عملکردی موثر، اثرگذار و قابل احصا باشد، لاجرم این اتفاقات در کشور ما نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش در منطقه ۲۲ با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم که یکی از آنها، کمبود سرانه های آموزشی است. بحمدالله طی هفته های گذشته و جلساتی که با مسوولان آموزش و پرورش برگزار شد یک قطعه زمین در محله کوهک برای انجام عملیات ساخت و ساز مدرسه و دومین قطعه نیز در محله سروآزاد شناسایی و احصا شده است.

شهردار منطقه ۲۲ از افتتاح پارکهای متعدد محلی تا پایان سال آینده در منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: طی ماههای اخیر ۲ بوستان محلی و یک پاتوق محله در این منطقه راه اندازی شد و ساخت بوستان های محلی دیگر نیز به منظور تسهیل و ایجاد دسترسی مردم بویژه کودکان و بانوان برای گذراندن اوقات فراغت خود در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه حمل و نقل عمومی بویژه مترو را یکی از اهداف استراتژیک مدیریت شهری در منطقه ۲۲ عنوان کرد و گفت: به دلیل خلاهای زیادی که در بحث حمل و نقل عمومی وجود دارد توسعه خط ۵ مترو تهران با جدیت در این منطقه دنبال می شود.

نوذرپور در خصوص تفکیک پسماند و اقدامات صورت گرفته در این زمینه نیز بیان کرد: عملیاتی کردن مبحث تفکیک پسماند نیز از جمله اهداف ما در منطقه ۲۲ خواهد بود. متاسفانه در حال حاضر تنها ۳ درصد از پسماندها به صورت پسماند پاک بازیافت و مابقی به صورت غیراصولی و غیربهداشتی بازیافت می شود.

شهردار منطقه ۲۲ از بازنگری طرح تفضیلی جدید منطقه در کمیسیون ماده ۵ خبر داد و گفت: با بازنگری و تصویب طرح تفضیلی منطقه، ظرفیتها، فرصت ها و همچنین محدودیت هایی در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی در پایان کمبود فضاهای عمومی را از جمله مسائل جدی در منطقه ۲۲ عنوان کرد و افزود: متاسفانه به نسبت شکل گیری فضاهای خصوصی، فضاهای عمومی شکل نگرفته است . در این راستا پروژه چهارباغ به عنوان یک مسیر پیاده راهی و در کنار آن سیستم های حمل و نقل انبوه بر در منطقه اجرا خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز