امروز کجا بریم؟ /قسمت سوم

۱۳۹۷/۰۱/۰۳ - ۰۸:۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۹۰۸۴۳
امروز کجا بریم؟ /قسمت سوم
تعطیلات نوروزی فرصت بسیار خوبی برای مسافرت است اما برخی در شهر خود می مانند و ترجیح می دهند از دیدنی های شهرشان لذت ببرند در روزهای تعطیلات نوروزی هرروز یک پیشنهاد از مناطق دیدنی تهران و یک دیدنی از سایر استان ها برایتان داریم . با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه گردشگری خبرگزاری برنا،  نوروز فرصت خوبی برای تفریح و دیدن اماکن تاریخی و تفریحی شهر و کشورمان است. در این قسمت شما را با یکی از جالب ترین اماکن تاریخی تهران و  جذاب ترین دیدنی شهر  شیراز آشنا می کنیم.

محل نگهداری گنجینه تاریخ ایران

 

موزهٔ ملی ایران مجموعه‌ای از گنجینهٔ آثار تاریخی و پیش از تاریخی ایران است، که در تهران قرار دارد. این موزه شامل دو ساختمان مجزا به نام‌های موزهٔ ایران باستان با تاریخ گشایش ۱۳۱۸ است.

موزهٔ ملی ایران مهم‌ترین موزهٔ کشور درخصوص نگهداری، نمایش و پژوهش مجموعه‌های باستان‌شناختی ایران است. گستردگی و تنوع مجموعه اشیا موجود در موزه به گستردگی جغرافیایی کشور و دورانهای متعدد پیش از تاریخی، تاریخی و اسلامی است که انسان در این سرزمین زیسته و آثاری از خود بجای نهاده‌است. در حال حاضر موزه ملی به نمایش آثاری پرداخته که بیانگر غنای فرهنگ و تمدن، هنر، رشد اقتصادی و دست‌آوردهای فناوری ایرانیان است.

موزه ملی ایران با قدمتی حدود ۶۰ سال، نه تنها بزرگترین موزه باستان‌شناسی و تاریخ ایران است. این موزه در فرهنگ موزه داری ایران به عنوان موزه مادر محسوب می‌شود. هم اکنون دکتر جبرئیل نوکنده مدیر کل این موزه است.

ورودی‌اش دست کمی‌از ایوان تیسفون ندارد. طاق کسری با آن قوس‌های بلند تو در تو، بیننده را تا ورودی مشبک موزه ملی ایران پیش می‌بَرَد. پشت دیوارهایی که با آجرهای قرمز بالا رفته‌اند، گنجینه‌ای خوابیده که در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود.

در میان آثار موزه‌ای موجود در محوطه موزه ایران باستان می‌توان پلکان و سر ستونی از تخت جمشید، تندیس سورنا و سردیس شاهزاده اشکانی را مشاهده کرد.

نکته گفتنی در مورد این موزه این است که در این روزهای نوروز 97 اتفاقی جالب و دیدنی هم دراین موزه وجو دارد و آن اینکه لوور پاریس در قلب تهران است . یعنی اینکه می توانید بدون اینکه دو بلیت یکی برای سفر به پاریس و  دیگر برای ورود به موزه لوور  به راحتی یک بلیت بخرید و در تهران به دیدن آثار موزه لوور بنشینید آنهم نه تقلبی بلکه اصل .
56اثر موزه لوور شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی و شئ مفرغی از لرستان و پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند در نمایشگاهی با عنوان «شکوه تمدن های جهان» به مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش درمی آید.
831515f4-fbaa-4f1f-bd8d-f1e010a54153
 
1

2

شیراز

شیراز شهر هفت رنگ با مردمان خون گرم و مهمان نواز. این شهر با داشتن شاعران و هنرمندان بزرگی همیشه در طول تاریخ پرآوازه بوده است. آثار و ابنیه تاریخی این شهر جذاب و دوست داشتنی  در چند خط نمی گنجد. ما اینجا فقط به  معرفی یک اثر بسنده کرده ایم.

باغ ارم

ارم به معنای بهشت است و باید گفت که انصافا نامی درخورد این باغ است. وجه تسمیه آن هم این همه زیبایی خارق العاده و بی نطیری است که در این فضا گنجانده شده. وقتی در حال قدم زدن و بازید از این مجموعه هستید می توانید مطمئن باشید که دارید در واقعیت قدم برمی دارید نه نقاشی یک نقاش هنرمند زیرا که این باغ انقدر جذاب است که گاهی تشخیص واقعیت با نقاشی کمی سخت به نظر می رسد. تاریخ ساخت بنا به زمان قاجاریه برمی گردد با اینحال تقلیدی از سبک معماری زندیه است. باید گفت این بنا از نظر گچ کاری ها، تزئینات، رنگ ها و…. در نوع خود بی نظیر است این بنا ۳ طبقه دارد که دور تا دور آن را باغی زیبا فرا گرفته. این بنا جزو میراث جهانی یونسکو است. این مجموعخ دارای یک باغ گیاه شناسی نیز هست. مالکیت مجموعه با دانشگاه شیراز است.

 

eram-1

Eram-Garden.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز