در سفر نوروزی این غذاها را بخورید

۱۳۹۷/۰۱/۰۳ - ۰۸:۵۸:۵۲
کد خبر: ۶۹۰۸۵۴
در سفر نوروزی این غذاها را بخورید
سرپرست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه آب‌هایی که در طول مسیر به صورت نهر و چشمه جاری شده‌اند، اغلب آلودگی میکروبی دارند و یا به انواع تخم انگل‌ها آلوده شدند، گفت: بهتر است خانواه‌ها برای شستن ظروف و لیوان‌های مورد استفاده در طول سفر از آبی که از منزل با خود آورده‌اند، استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، دکتر زهرا عبداللهی گفت: آب‌هایی که در طول مسیر به صورت نهر و چشمه جاری شده‌اند، اغلب آلودگی میکروبی دارند و یا به انواع تخم انگل‌ها آلوده شدند. بنابراین بهتر است خانواه‌ها برای شستن  ظروف و لیوان‌های مورد استفاده در طول سفر، از آبی که از منزل با خود آورده‌اند استفاده کنند. زیرا ممکن است آب نهر و چشمه به دلیل سرازیر شدن فاضلاب‌های صنعتی انواع آلودگی‌های شیمیایی را داشته باشند  و سلامت بدن را به طور جدی به خطر بیاندازند. بر همین اساس توصیه می‌شود در طول سفر حتما آب معدنی بنوشند و یا قبل از حرکت و در منزل آب سالم را در چند بطری تمیز ریخته و در یخدان حمل کنند.

وی افزود: مسافران می‌توانند برای تهیه چای نیز، در یک فلاسک آبجوش به همراه برده و در طول راه از چای تمیز و مطمئن برای رفع خستگی و تمدد اعصاب استفاده کنند.

عبداللهی در پاسخ به اینکه خوردن چه غذایی در طول سفر مناسب است؟ گفت: مطمئن‌ترین راه این است که غذای ساده‌ای در منزل تهیه کرده و در یک ظرف خنک نگهداری کنند. همچنین غذایی که برای بین راه تهیه می کنند، نباید آبکی باشد.

وی با تأکید بر اینکه غذاهای آبکی مانند انواع خورشت، سریع‌تر فاسد می‌شوند، افزود: میکروب‌ها و باکتری‌ها در فضای مایع، محیط مناسب‌تری برای رشد و تکثیر دارند. غذاهای خشک مثل انواع کوکوها، کتلت، شامی، انواع دلمه‌ها ، انواع پلوها همراه با گوجه فرنگی، کاهو و خیار تازه و لیمو ترش که طی چهار مرحله سالم‌سازی سبزیجات شسته شده‌اند، غذاهای مناسبی برای سفر هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز