امروز کجا بریم؟ / قسمت پنجم

۱۳۹۷/۰۱/۰۵ - ۰۷:۲۴:۲۸
کد خبر: ۶۹۱۱۰۰
امروز کجا بریم؟ / قسمت پنجم
تعطیلات نوروزی فرصت بسیار خوبی برای مسافرت است اما برخی در شهر خود می مانند و ترجیح می دهند از دیدنی های شهرشان لذت ببرند در روزهای تعطیلات نوروزی هرروز یک پیشنهاد از مناطق دیدنی تهران و یک دیدنی از سایر استان ها برایتان داریم . با ما همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، نوروز فرصت خوبی برای تفریح و دیدن اماکن تاریخی و تفریحی شهر و کشورمان است. در این قسمت شما را با یکی از جالب ترین اماکن  تهران و  جذاب ترین دیدنی شهر  قم آشنا می کنیم.

دریاچه خلیج فارس تهران

این دریاچه مصنوعی در غرب تهران قرار دارد. شاید با دیدن آن باورتان نشود که این دریاچه مصنوعی است زیرا که آب این دریاچه در حال برق زدن است گویی الماس در آب دریاچه است. بوفه غذا و رستوران هایی نیز اطراف این دریاچه هستند.

همچنین می توانید به دل آب بزنید و قایق سواری کنید. در نزدیکی این دریاچه مرکز خریدی بزرگ با انواع و اقسام برندها وجود دارد که می توانید از آن هم دیدن کنید. لازم به ذکر است که رستوران های فوق العاده ای با غذا های متنوع ( از غذاهای افغانی تا مدیترانه ای و ترکی) در این مرکز خرید موجود است.

6FDA887B-ED8A-49D0-A8AB-825953FBEA71

9568F310-6442-4AEB-A523-3EEB64E87BCA

در قم کجا برویم

 

قم شهر زیارتی و قطب مذهبی ایران است. این شهر با حرم حضرت معصومه(س) در ذهن همگان مشهور است اما باید گفت این شهر کویری چند دیدنی و اثر تاریخی نیز دارد که شاید برایتان جالب باشد بدانید. البته این شهر دارای مقبره ها و بقعه ها و مساجد زیادی است که جزو میراث باستانی هستند.

موزه مردم شناسی قم

موزه مردم شناسی قم از موزه های جذاب این شهر است . این بنا خانه تاریخی زند و حاج قلی خان هستند که به سایر جنبه های اجتماعی، نوع زندگی، پوشش، ابزار آلات و وسایل آن دوران پرداخته است.

خانه‌های تاریخی زند و حاج قلی خان دو مکانی هستند که توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم به موزه مردم شناسی تبدیل شده‌اند. فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، نوع پوشش و بینش اجتماعی حاکم بر جامعه قم در اعصار گذشته، مجموعه‌ای از اسباب، اشیا و لوازم زندگی، ابزار کار، لوازم کشاورزی و صنعتی، پوشاک و شیوهٔ چینش اشیا در منازل قدیمی قم از جمله بخش‌هایی است که در موزه مردم شناسی قم به نمایش گذاشته شده‌اند

موزه مردم شناسی قم

موزه مردم شناسی قم

موزه مردم شناسی قم

موزه مردم شناسی قم

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز