امروز کجا بریم؟ /قسمت ششم

۱۳۹۷/۰۱/۰۶ - ۰۸:۰۵:۱۳
کد خبر: ۶۹۱۳۱۸
امروز کجا بریم؟ /قسمت ششم
تعطیلات نوروزی فرصت بسیار خوبی برای مسافرت است اما برخی در شهر خود می مانند و ترجیح می دهند از دیدنی های شهرشان لذت ببرند در روزهای تعطیلات نوروزی هرروز یک پیشنهاد از مناطق دیدنی تهران و یک دیدنی از سایر استان ها برایتان داریم . با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه گردشگری خبرگزاری برنا، نوروز فرصت خوبی برای تفریح و دیدن اماکن تاریخی و تفریحی شهر و کشورمان است. در این قسمت شما را با یکی از جالب ترین اماکن تاریخی تهران و  جذاب ترین دیدنی شهر مشهدآشنا می کنیم.

آبشار تهران

این آبشار در مناطق شمالی منطقه ۲۲ ساخته شده است. این آبشار دارای باغ راه هایی در دل کوهستان است که با تقلید از باغ های دوره زندیه ساخته شده است. البته پله های آن حتی براز کودکان و سالمندان نیز مناسب می باشد و در گوشه گوشه آن مکانی برای غذا خوردن و نشستن و لذب بردن از طبعیت زیبای آن وجود دارد.

9170

50339-5468-l

آبشار-تهران-_maj2102

آبشار-تهران-9368-همگردی

در مشهد کجا بریم

بعد از قم، مشهد نیز جز پایتخت های مذهبی کشور است. این شهر نیز با زیارتگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) شناخته شده است.  البته مشهد در سال های اخیر تغییرات بسیاری کرده است و بافت مدرن و صنعتی نیز در گوشه گوشه آن شکل گرفته است. اگر به مشهد رفتید حتما به رستوران های پرآوازه آن بروید که طعم شیشلک های آن فراموش نشدنی است. این شهر دارای ییلاقاتی مثل طرقبه و شاندیز است که دارای آب و هوای خنک و دلنشینی است.

آرامگاه فردوسی

فردوسی شاعر نام آشنای ایرانی است که در بحبوحه چند پاره شدن زبان فارسی، عمر و سرمایه اش را برای سرودن شاهنامه گذاشت تا شاهد از بین رفتن زبان پارسی نباشیم. آرامگاه این شاعر بزرگ که خود به سبب معماری و گچ کاری هایش جز میراث فرهنگی است در شهر توس در ۲۵ کیلومتری شمال غرب مشهد است. این بنا دارای باغ، آرامگاه، استخر، کتابخانه، موزه و آرامگاه مهدی اخوان ثالث است.

irantour360-آرامگاه-فردوسی

 

4f898301-fabf-4104-a721-17bbc95fe07b

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز