امروز کجا بریم؟ / قسمت هشتم

۱۳۹۷/۰۱/۰۸ - ۰۸:۰۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۱۶۵۳
امروز کجا بریم؟ / قسمت هشتم
تعطیلات نوروزی فرصت بسیار خوبی برای مسافرت است اما برخی در شهر خود می مانند و ترجیح می دهند از دیدنی های شهرشان لذت ببرند در روزهای تعطیلات نوروزی هرروز یک پیشنهاد از مناطق دیدنی تهران و یک دیدنی از سایر استان ها برایتان داریم . با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه گردشگری خبرگزاری برنا، نوروز فرصت خوبی برای تفریح و دیدن اماکن تاریخی و تفریحی شهر و کشورمان است. در این قسمت شما را با یکی از جالب ترین اماکن تاریخی تهران و  جذاب ترین دیدنی شهر قزوین آشنا می کنیم.

خانه موزه مقدم

این خانه موزه در قلب تاریخی طهران قدیم قرار دارد. وقتی در خیابان امام خمینی قدم می زنید باورتان نمی شود که اینجا جزئی از تهران مدرن و صنعتی است. این خیابان هنوز بافت فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کرده است و قدم به قدم آن حال و هوایی خاطره انگیز و لطیف دارد. خانه موزه مقدم نیز در همین خیابان است. این موزه در واقع خانه رئیس احتسابیه تهران در زمان قاجار بوده است و بعد ها به  دکتر مقدم یکی از باستان شناسان دوره پهلوی شده است.تاریخ ساخت این بنا به  اواخر قاجاریه برمیگردد. این موزه علاوه بر حیاطی دلباز که در ورودی مجموعه است و آبنمای زیبایی که در مرکز آن خود نمایی می کند، یک کافه رستوران هم دارد که منوی آن نیز مثل خیلی از کافه های موزه ها سنتی است. گچ کاری ها و معماری این دوره بنا نیز مثل سایر بناهای دوره قجر است و بیرونی آن دارای کتابخانه، گلخانه، حوض خانه، ایوان قاجار، اتاق پذیرایی، اتاق پیشخوان، حوض ژاپنی و قسمت اندرونی هم شامل: زیز زمین،  اتاق قاجار، اتاق نشینمن، و سرایداری است.

2

1

مقدم-1024x768

در قزوین کجا بریم

شهر قزوین در شمال غربی کشور قرار دارد. این شهر از زمان صفویه دارای اعمیت بوده و زمانی هم پایتخت بوده است، در واقع جز شهرهای قدیمی و دارای پیشینه تاریخی است. امروز عمارت کلاه فرنگی را به شما معرفی‌خواهیم کرد.

عمارت کلاه فرنگی

این عمارت تنها باقیمانده کاخ شاهی شاه تهماسب است و در مرکز شهر قزوین ( سبزه میدان) است. سبک معماری این عمارت به سبک معماری صفوی بوده و ساختمانی هشت گوش در دو طبقه است. موزه خوشنویسی این مجموعه دارای نقاشی هایی طلا کوب و دیوارنگاره های منحصر به فردی است

8F9F0121-0DBE-4318-B39D-1B51D7423FE4

26366614

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز