معاون کل وزارت بهداشت در برنامه نبض عنوان کرد:

حمایت کالاهای تولید داخل در حوزه سلامت، نیازمند حرکت جهادی است

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۰۹:۳۲:۰۷
کد خبر: ۶۹۳۷۶۶
حمایت کالاهای تولید داخل در حوزه سلامت، نیازمند حرکت جهادی است
دکتر حریرچی گفت: ساماندهی تقاضا، سطح بندی خدمات تشخیصی و درمانی، تسهیل صادرات در حوزه دارو از جمله راه های حمایت از تولیدات داخلی در حوزه سلامت است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ، دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته با حضور در برنامه نبض شبکه خبر سیما که با موضوع حمایت از کالای ایرانی در حوزه سلامت بر روی آنتن رفت، بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: تا موقعی که داروی ایرانی وجود دارد، هیچ بیمارستانی مجاز نیست داروی خارجی استفاده کند. 
وی در ادامه حمایت ها از کالاهای تولید داخل را نیازمند حرکت جهادی دانست و افزود: همه باید به این وظیفه دینی و ملی عمل کنند.
دکتر حریرچی با بیان این که بازار بسیار وسیعی از لحاظ حجم ریالی و هم درصدکل، نسبت به درآمد ناخالص ملی در کشورمان در حوزه سلامت هزینه می شود و اگر تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی را اضافه کنیم، تقریبا 2 درصد از تولید ناخالص ملی وارد حوزه سلامت می شود و اگر بازار وسیع مواد آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده را اضافه کنیم تقریبا حدود 3.7 در صد از تولید ناخالص ملی صرف می شود. در حالی که در دنیا 10.3 درصد تولید ناخالص ملی دنیا صرف حوزه سلامت می شوند .

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر می خواهیم از کالای ایرانی حمایت کنیم، حتما یکی از راه های بسیار مهم و گسترده ارتقاء در حوزه سلامت است.

وی در ادامه افزود: ساماندهی تقاضا، سطح بندی خدمات تشخیصی و درمانی، زمینه سازی و تسهیل صادرات تولیدات داخل در حوزه دارو از جمله راه های حمایت از تولیدات داخلی در حوزه سلامت است.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: تا موقعی که داروی ایرانی وجود دارد هیچ بیمارستانی مجاز نیست داروی خارجی استفاده کند.

دکتر حریرچی افزود: در خصوص استفاده از تجهیزات پزشکی ایرانی هم، از مجموع ۴۴ هزار تخت بیمارستانی که بازسازی شده بیش از ۹۵ تا ۱۰۰ درصد از تولیدات داخلی و تجهیزات ایرانی استفاده شده است.

وی در پایان با تاکید بر حمایت وزارت بهداشت از تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: به تولید کنندگان توصیه می کنم مراقب تله قیمت ها باشند و بازار را طوری تنظیم کنند و کالایشان را با قیمتی عرضه کنند که مشتریان بتوانند بخرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز