معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

آغاز مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال برای ۴۴۶ هزار کودک زیر ۵ سال

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۰:۰۶:۱۷
کد خبر: ۶۹۳۷۹۲
آغاز مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال برای ۴۴۶ هزار کودک زیر ۵ سال
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بر واکسیناسیون تمامی کودکان ایرانی و غیر ایرانی در مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ، دکتر سید مهدی طباطبایی با اعلام این خبر افزود: مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال همانند سال های قبل امسال از 18 فروردین در استان آغاز شد و در این طرح 446 هزار کودک زیر 5 سال بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه خواهند شد.
وی اظهار داشت: مرحله دوم عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال هر ساله به منظور ایمنی بیشتر و پوشش حداکثری و هم افزایی دزهای واکسن در استانهای مناطق گرمسیری کشور برای کودکان زیر 5 سال اجرایی می شود.
دکتر طباطبایی افزود: 2 هزار و 900 تیم 2 نفره در مرحله دوم ، اجرای این طرح را برای 446 هزار کودک زیر 5 سال ایرانی و غیر ایرانی در سطح سیستان و بلوچستان بر عهده دارند .
وی گفت: با وجود اینکه از سال 79 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی استان مشاهده نشده است، اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.
گفتنی است، فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.

 

نظر شما