نماینده مردم مبارکه در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

بی توجهی به جوانان عامل بی انگیزگی و عدم پیشرفت جامعه است/ دولت باید به جوانان بیشتر اعتماد کند

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۵:۰۳:۰۲
کد خبر: ۶۹۳۸۸۹
بی توجهی به جوانان  عامل بی انگیزگی و عدم پیشرفت جامعه است/ دولت باید به جوانان بیشتر اعتماد کند
سعیدی گفت: «دولت باید به جوانان بیشتر اعتماد کند. بازنشستگان کشور در آینده ای نه چندان دور کارایی نخواهند داشت و در آن زمان است که کشور باید هزینه سنگینی را بپردازد تا بتواند لطمات این رویکرد را جبران کند. »

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، رییس‌ جمهور  در آخرین روزهای فروردین ماه سال گذشته طی سخنرانی تاکید کرد: «امروز بزرگترین مسئولیت همه ما ایجاد اشتغال برای جوانان، بویژه جوانان تحصیلکرده است ،برای این کار باید همه دست به دست هم دهیم.»

سعیدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا  در این باره گفت: « پاسخگو در زمینه اجرایی،دولت است. مجلس در این خصوص تذکراتی به دولت داد. البته دولت در سطوح پایین تر اقداماتی کرده است و در جهت تحقق این وعده تلاش هایی نیز شده است اما هنوز به آن درصدی که دولت وعده داده بود نرسیده ایم. دولت باید به جوانان بیشتر اعتماد کند. بازنشستگان کشور در آینده ای نه چندان دور کارایی یک جوان را نخواهند داشت و در آن زمان فرصت آزمون و خطا در این زمینه از دولت گرفته خواهد شد و در آن زمان است که کشور باید هزینه سنگینی را بپردازد تا بتواند لطمات این رویکرد را جبران کند. جوانان در هرجایی که لازم بوده توانایی و لیاقت خود را ثابت کرده اند. برخی مسولان توجه لازم را در این زمینه مبذول نمی دارند و وضعیت را به حال خود رها کرده اند. این خود عامل رواج بی انگیزگی و نا امیدی در جامعه است. در این شرایط انگیزه ای برای پیشرفت وجود ندارد و پیشرفت سخت می شود.»

او افزود: « کسی که به مدت 30-35 سال کار کرده است به اندازه یک جوان تازه کار انگیزه و انرژی ندارد. البته بحث تنها انتخاب جوانان نیست. بلکه شایسته سالاری هم مطرح است و باید از بین افراد شایسته بهترین فرد را برای هر پست مدیریتی برگزید و با نظام تشویق و تنبیه انگیزه جوانان را برانگیخت.»

سعیدی درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: « قانونی در رابطه با به کارگیری مجدد بازنشستگان نوشته شد وتوسط 118 نماینده به امضا رسید و و در کمیسیون اجتماعی  مجلس هم رای آورد و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود. و همچنین در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز بر به کارگیری جوانان تاکید شده است. اما ضعف اصلی مان در این زمینه خلا قانونی است که نیاز به اصلاح قانون در این زمینه احساس می شود. برخی بازنشستگان به واسطه شرایط کاری خاص و تجربیاتی که دارند از این قانون مستثنی شده اند و بعد از بازنشستگی هم منعی برای به کار گیری مجدد آنان وجود ندارد. حساسیت ما حتی در زمینه پست های مدیریتی کلان هم نیست بلکه از دولت می‌خواهیم حتی در مقامات پایین تر به جوانان اعتماد کند. پست های هم تراز بسیاری با پست های مدیریتی کلان توسط دولت ایجاد شده است که حتی برای تصدی این پست ها هم از جوانان استفاده نشده است. اندوخته فکر بازنشستگان برای ما بسیار ارزشمند است اما اگر این تجربیات تنها در سطوح وزارت و یا سطوح دفاعی استفاده شود راه هم برای به کارگیری جوانان باز می شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز