مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران:

دفترچه بیمه در بخش های بستری بیمارستان های دولتی حذف می شود

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۴:۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۹۴۰۱۲
دفترچه بیمه در بخش های بستری بیمارستان های دولتی حذف می شود
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از حذف دفترچه های این سازمان در بخش بستری 120 بیمارستان دولتی در 4 استان خبر داد و گفت: «تا پایان 6 ماهه اول سال 97 دفترچه های بیمه این سازمان در بخش های بستری همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت حذف می شود.»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی، روز سه شنبه مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری را تشریح کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران استقرار سازمان الکترونیک را مهمترین برنامه این سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: «حذف بروکراسی، تسهیل در ارائه خدمات، مدیریت هزینه و اجرای گایدلاین‌ها در گرو تحقق سازمان الکترونیک است.»

او گفت: «برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران برگرفته از اسناد بالادستی، سند چشم‌انداز، احکام برنامه ششم و سیاست‌های کلی سلامت است که مهمترین آن استقرار سازمان الکترونیک است و امیدواریم در سال جاری گام های موثری برداریم.»

او ادامه داد: «برابر قانون تمام بخش‌های ارائه دهنده خدمت در حوزه سلامت اعم از دولتی، خصوصی و غیر دولتی مکلف شدند که در زمان ارائه خدمت از پایگاه بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران استحقاق سنجی کنند. این موضوع به مدیریت هزینه و حذف دفترچه در بیمارستان های دولتی کمک قابل توجهی خواهد کرد.»

او گفت: «حذف دفترچه در اواخر سال 96 در 4 استان در بخش بستری 120 بیمارستان در کشور آغاز شد. امیدواریم تا پایان 6 ماهه اول سال 97 این موضوع در سراسر بیمارستان‌های دولتی با همت وزارت بهداشت، معاونت درمان و آی تی وزارت بهداشت شکل گیرد. البته ما در ابتدای راه هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که الکترونیکی شدن خدمات را در بخش سرپایی نیز محقق کنیم.»

موهبتی اجرای گایدلاین‌ها، راهنماهای بالینی و پروتکل های درمان به منظور خرید راهبردی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: «تلاش می کنیم در سال جاری بتوانیم همپوشانی بیمه ها را نیز برطرف کنیم.»

او گفت: «در حال حاضر بین سازمان بیمه سلامت و صندوق تامین اجتماعی حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر همپوشانی وجود دارد. البته در اواخر سال 96 با اقداماتی از همپوشانی جدید جلوگیری شد و با الکترونیکی شدن و اتصالی که در پایگاه جمعیتی صورت گرفته، در هنگام صدور و تمدید دفترچه امکان همپوشانی به حداقل می رسد.»

 

نظر شما