مهتاب کرامتی به بهانه روز جهانی بهداشت مطرح کرد؛

برای من هر روز ، روزِ جهانی حمایت از کودکان است

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۶:۳۰:۴۹
کد خبر: ۶۹۴۱۱۷
برای من  هر روز ، روزِ جهانی حمایت از کودکان است
مهتاب کرامتی طی یادداشتی بیان داشت : همه ما برای تحقق هدف مقدس حمایت از کودکان بیمار در کنار هم هستیم .هیچ کس در مقابل دیگری نیست .این میدان صحنه هم افزایی است نه نزاع و چه تصویری تاسف بارتر از این که ما برای چیزی که همه به آن معتقدیم با هم مجادله کنیم و یا در رفتاری ناپسند کودکان را اهرم فشار یا کمپین سازی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛مهتاب کرامتی- سفیریونیسف - به مناسبت روز جهانی بهداشت یادداشتی را منتشر کرده است.

متن این یادداشت به شرح ذیل است :

غرض از نگاشتن این یادداشت تبریک هیجدهم فروردین ماه روز جهانی بهداشت است .

مسوولیت اجتماعی این جانب به عنوان عضوی از جامعه ی هنری و سفیر حسنِ نیت صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف»در ایران حکم می‌کند از هر تلاشی در جهت بهبود کیفیت زندگی کودکان به ویژه کودکان بیمار و آسیب پذیر حمایت کنم .در طول دوران فعالیتم نیز همواره کوشیده ام که جهت اصلی تحرکات اجتماعی ام بر این مدار استوار بوده باشد. در مورد کودکان مبتلا به بیماری های خاص هم همکاری با انجمن ها و خیریه های مرتبط ، یک همکاری مداوم و پیوسته بوده که درباره تاثیر و کیفیت این همکاری خود آن عزیزان به طور حتم می توانند اعلام نظر و قضاوت کنند .

این که در کشور ما موضوع بیماری های خاص دغدغه مندان فعال و متعددی دارد نه تنها عیب نیست بلکه یک حسن آشکار است،حتی اگر یک انجمن یا بنیاد بتواند تنها یک کودک مبتلا به بیماری خاص را مساعدت کند و یا تلاشی در جهت بهبود نگاه جامعه به آن بیماری تحقق بخشد بى شک ارزشمند و قابل ستایش است. پس باید دست‌بوس همه کسانی بود که در پیدا و پنهان با حداقل ها برای بهبود کیفیت زندگیِ بخش آسیب پذیرتر جامعه کوشش می‌کنند و من به سهم خود از همه آن ها سپاسگزاری می کنم .

همه ما برای تحقق هدف مقدس حمایت از کودکان بیمار در کنار هم هستیم .هیچ کس در مقابل دیگری نیست .این میدان صحنه هم افزایی است نه نزاع و چه تصویری تاسف بارتر از این که ما برای چیزی که همه به آن معتقدیم با هم مجادله کنیم و یا در رفتاری ناپسند کودکان را اهرم فشار یا کمپین سازی کنیم. شاید اساس بسیاری از نقایص فرهنگیِ ما هم در این موضوع ریشه داشته باشد که ما توان گفتگو با یکدیگر را نداریم و گاهی لحن و ادبیات دوستانه را فراموش می کنیم. فضای مجازی یک فرصت استثنایی ارتقای آگاهی و فرهنگسازی است و کاش به جای پژواک تصاویر ناراحت‌کننده و پیام‌های تلخ ، مجالی برای انتشار مهربانی و دوستی باشد .

برای من به عنوان سفیر حسن‌نیت یونیسف هر روز ، روزِ جهانی حمایت از کودکان است. با این امید که تلاش کنیم جامعه ما جامعه‌یی امن‌تر برای مبتلایان به بیماری و مشکلات و ضعف های بهداشتی باشد و اینگونه بیماری ها  در سراسر جوامع بشری ریشه‌کن شده و زمینه زیست سالم و بهداشتی برای تمام مردم جهان فراهم آید .

مهتاب_کرامتی

سفیر حسن نیت صندوق کودکان ملل متحد- #یونیسف

 

نظر شما