عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

عده ای باید از مناصب کنار گذاشته شوند تا نخبگان جای آن‌ها بیایند/ حل مشکلات جوانان اولویت برخی مسوولان نیست

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۵:۰۹:۰۷
کد خبر: ۶۹۵۴۵۴
عده ای  باید از مناصب کنار گذاشته شوند تا نخبگان جای آن‌ها بیایند/ حل مشکلات جوانان اولویت برخی مسوولان نیست
سمیه محمودی گفت :«عده ای باید از مناصب مدیریتی کنار گذاشته شوند و نخبگان کشور به جای آن ها بیایند تا مشکلات پیش روی حل شود. حل مشکلات در گرو اراده و عزم همه مسولان است تا به نتیجه برسد.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران حدود 50 درصد کشور را جمعیت  زیر 30 سال یا به عنوان دیگر جوانان تشکیل می دهند.

گفتنی است ؛ در بهار 96 آمار بیکاری در بین جوانان  26.4 درصد بود. دولت در سال گذشته بارها از دغدغه خود برای حل مشکلات جوانان سخن به میان آورده و اقدامات خوبی هم در حال انجام است. علاوه بر بیکاری معضلات و مشکلات دیگری هم پیش روی جوانان است که مسئولان غافل از آن نیستند  اما چرا راه عبور از مشکلاتی که گریبان جوانان را گرفته است تا این حد سخت شده است؟

این سوال ما را بر آن داشت تا با سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان که از جمله نمایندگان جوان مجلس محسوب می شود   گفت و گویی داشته باشیم.

محمودی در رابطه با این موضوع گفت: «از مهم ترین راه های حل مشکلات پیش روی کشور؛ استفاده از جوانان در مناصب مدیریت کشور است. در واقع این بهترین راه حلی است که می توانیم داشته باشیم  تا نخبگان در سطوح مدیریتی به کار گماشته شوند. اگر شرایط مدیریتی ما تغییر کند، مسلما بر سایر شرایط و مشکلات هم تاثیر گذاشته و باعث حل بسیاری از مشکلات برای قشر جوان می شود.»

او درباره موانع اجرایی شدن این راه حل گفت: «نماینده های مجلس، مخصوصا نماینده های جوان مجلس در تلاش هستند تا این راه حل عملی شود و موانع بر سر راه آن برداشته شود تا جوانان و بانوان بتوانند به پیشرفت هایی که لایق آن هستند و برایش تلاش کرده اند برسند. البته باید در نظر داشت که منظور و ملاک ما تنها جوان بودن و یا بانو بودن نیست بلکه منظور شایسته سالاری است تا از میان جوانان و بانوان با لیاقت ، افرادی در جایگاه مناسب خود قرار گیرند.  عده ای باید از مناصب مدیریتی کنار گذاشته شوند تا نخبگان کشور به جای آن ها بیایند  تا مشکلات پیش رو حل شود. برخی نمایندگان مجلس در این راستا تلاش می کنند ولی حل مشکلات در گرو اراده و عزم همه مسولان  است تا به نتیجه برسد.»

او افزود: « اگر شرایط کشور از نظر اقتصادی در حال حاضر مساعد نیست  همه مقصر هستیم و باید پاسخگوی مردم باشیم و برخی باید به جای فکر کردن به برخی منافع شخصی و سیاسی کاری ها به فکر مردم کشور و راه حلی برای مشکلات آن ها باشند. برخی به این مسائل به چشم دغدغه نگاه نمی کنند. در واقع دچار روزمرگی شده اند و به برخی مشکلات نمی پردازند.»

محمودی با تاکید بر اینکه برخی از مسولان مشکلات جوانان  را در زمره مشکلات اساسی نمی دانند لذا برای حل آن کوششی نمی کنند گفت: سنگ اندازی های سیاسی مانع حل مشکلات است. من به عنوان یک نماینده جوان نمی توانم به جوانان قول بدهم که وضعیت پیش رو با ادامه همین روند وضع خوبی خواهد بود اما اگر مسئولان دغدغه مند به فکر حل مشکلات جوانان شوند؛ بحران ها حل شده و به  آنچه شایسته ملت و جوانان  ایران است، دست پیدا خواهیم کرد. نباید منکر این حقیقت شد که چنانچه وضعیت جوانان در میان بازی های سیاسی به همین منوال ادامه پیدا کند و سرنوشت آنها قربانی سیاست بازی ها شود  نارضایتی هایی ایجاد خواهد شد که برای کشور  مضر است.»

نماینده مردم شهرضا ضمن بیان اینکه مشکلاتی در حوزه اشتغال جوانان وجود دارد که با تلاش های مسولان در حال حل  شدن است گفت: «تلاش هایی در جهت رفع مشکلات جوانان در حال وقوع است که امیدواریم به نتیجه برسد اما اولین خواسته ما از جوانان این است که تنها به مدرکی که در دست دارند اکتفا نکنند. خیلی از جوانان ما تنها به گرفتن مدرک بسنده کرده اند و اما  حتی  در حد مدرکی که در دست دارند اطلاعات ندارند  و توقع دارند که  با همین سطح اطلاعات و تنها به واسطه همان مدرک مناصب بالای دولتی را تصدی کنند.»

او افزود: « در بازدیدهایی که از بسیاری از بنگاه های تولیدی و اقتصادی داشتم، بسیاری از کارفرمایان از نبود نیروی کار متخصص گله مند هستند. بسیاری از کارفرمایان معتقدند که نیروها، مانند گذشته راغب به کار کردن نیستند و راحت طلب شده اند. درست است که در این حوزه مشکلاتی وجود دارد ولی 100 درصد مشکلات مربوط به دولت و مجلس نیست بلکه تغییر زاویه دید مردم و کمتر شدن رغبت جوانان به تلاش پله به پله و پیشرفت صحیح  عامل بروز بسیاری از مشکلات است. این درحالی است که   ما نخبگانی نیز در کشور داریم که از جایگاه مناسب خود دور مانده اند و امکان مهاجرت و از دست دادنشان زیاد است و از خدمات و استعدادی که این نخبه ها می توانند در راه توسعه کشور داشته باشند محروم می شویم.»

محمودی تصریح کرد: « تنها راه حلی که از این وضعیت نجات پیدا کنیم این است که نیروهای متخصص در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند و این مسئله برای مسولان به دغدغه تبدیل شود و مسولان از حالت روزمرگی خارج شده و به این مسئله به چشم دغدغه نگاه کنند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز