کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

آخرین وضعیت جوی کشور

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۸:۳۹:۰۸
کد خبر: ۶۹۵۶۵۴
آخرین وضعیت جوی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از آخرین وضعیت جوی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری برنا، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در رابطه با آخرین وضعیت جوی کشور چنین گفت: « سامانه بارشی جدیدی امروز وارد کشور شده است و در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود. بارش رگبار و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد موقتی هم برای نیمه غربی کشور وبخش هایی از جنوب و  دامنه های زاگرس مرکزی و حنوبی و برخی نواحی مرکزی کرمان ایجاد خواهد کرد.»

او افزود: « در حال حاضر سامانه بارشی در آذربایجان غربی و کرمانشاه و آذربایجان شرقی فعل شده است که با رعد و برق در برخی مناطق همراه است. شدت بارش های امروز در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان مناطقی از کرمانشاه، شمال ایلام و خوزستان پیش بینی می کنیم.»

نقیشه گفت: « این بارش ها فردا علاوه بر نیمه غربی کشور، قسمت هایی از مرکز و شرق را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برای فردا در غرب و جنوب غرب از جمله جنوب آذربایجان غربی، استان های کردستان و کرمانشاه، ایلام، لرستان،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و نیمه شمالی خوزستان بارش ها تشدید می شود. برای این استان ها سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها را طی هشداری  را علام کردیم. همچنین آب گرفتگی معابر عمومی و شهری هم در این استان ها پیش بینی شده است. براش تگرگ هم برای این مناطق پیش بینی میکنیم.»

او افزود: « این سامانه بارشی در روز جمعه در نیمه غربی، جنوب، مرکز تا دامنه های جنوبی البرز را فرا می گیرد و حتی بخش هایی از شرق و جنوب شرق هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. شدت وزش باد در شرق و جنوب شرق نیز افزایش پیدا خواهد کرد که موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.»

نقشینه تصریح کرد: « از روز 22 فروردین شمال خلیج فارس مواج و متلازم خواهد بود و سامانه بارشی به تناوب تا هفته آینده تمام کشور را در بر خواهد گرفت. »

او گفت: «  برای تهران هم فردا شب (23 فروردین) رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. روز جمعه هم برای تهران افزایش ابر و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بارش های تهران در هفته آینده هم همراه با کاهش دما وجود خواهد داشت.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز