گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری ایران و جهان/ جهان درگیر اخبار ورزشی، ایرانیان به دنبال دلار و سعید مرتضوی

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۵:۱۰:۰۷
کد خبر: ۶۹۷۲۳۰
روزنگاه ترندهای توییتری ایران و جهان/ جهان درگیر اخبار ورزشی، ایرانیان به دنبال دلار و سعید مرتضوی
امروز 27 فروردین مصادف با 16 آوریل ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار ورزشی و ایرانیان به دنبال دلار و سعید مرتضوی هستند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 27 فروردین ماه، ترند برتر توییتر جهانی هشتگ #JackieRobinsonDay  است.

جکی رابیسنون اولین بازیکن رنگین پوست که در سال 1947 میلادی در لیگ برتر بیسبال ایالات متحده آمریکا و در تیم "بروکلین داجرز" شروع به بازی کرد. رابینسون فردی بود که جنبش حقوق مدنی برابری سفیدپوست‌ها و رنگین پوست‌ها را در بیسبال رقم زد.

جکی پانزدهم آوریل سال 1947 میلادی با شماره 42 شروع به بازی در لیگ برتر بیسبال کرد. از سال "2004" میلادی، لیگ برتر، پانزدهم آوریل را "روز جکی رابینسون" نام نهاده و از سال 1997 میلادی نیز دیگر شماره 42 به هیچ بازیکی اعطا نمی‌شود.

ادامه ترندهای برتر توییتر جهانی شامل #StarbucksCEO, #FakeHorrorFilmFacts, #westBrom است.

ترند برتر توییتر ایران بعد از گذشت یک هفته کماکان به #دلار اختصاص دارد و بقیه ترندها عبارت از #سوریه، #مرتضوی است.

لازم به ذکر است که محافظان مرتضوی اعلام کرده‌اند که از وی بی خبر هستند و نمی‌دانند کجاست. سخنگوی قوه قضاییه گفته: «حکم جلب مرتضوی صادر شده اما هنوز گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور است.»

همچنین فاطمه سعیدی در این خصوص توییت کرد:

«وزرای دادگستری و کشور را به مجلس فرا می‌خوانم تا در مورد عدم تحویل سعید مرتضوی به زندان توضیح دهند. اگر حکم نهایی و ابلاغ شده باید اجرا شود.»

و اما امروز 27 فروردین مصادف با 16  آوریل  سایه ورزش و قهرمانی  بر سرجهان است و سایه سیاست و اقتصاد  همچنان بر سر ایران.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز