گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران/ جهان پیگیر فرارمالیاتی وایرانیان همچنان در جستجوی ردی از سعید مرتضوی

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۵:۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۹۸۰۸۵
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران/ جهان پیگیر فرارمالیاتی وایرانیان همچنان در جستجوی ردی از سعید مرتضوی
امروز 29 فروردین مصادف با 18 آوریل ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر فرار مالیاتی است و ایرانیان به دنبال سایه سعید مرتضوی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 29 فروردین ماه، ترندهای برتر جهانی توییتر عبارتنداز: #TaxDay, #TusdayThoughts, #StormyDaniels و #NJDevils .

یک کاربر توییتر در خصوص #TaxDay نوشت:

«روز مالیات است. امروز، همکاران جمهوری خواه من  در مورد کلاهبرداری و فرار مالیاتی تا زمانی که ناامید شوند، صحبت می‌کنند. فقط به خاطر داشته باشید، این قانون در نهایت مالیات‌های 86 میلیون خانواده سطح متوسط را افزایش  و مالیات‌ شرکت‌های بزرگ را کم خواهد کرد.»

لازم به ذکر است که استورمی دنیل بازیگر  و کارگردان فیلم‌های مستهجن چند روز قبل از انتخابات قصد بر ملا کردن رابطه خود با رییس جمهور آمریکا را کرد اما با ورود کوهن - وکیل شخصی ترامپ این ماجرا تا حدودی در سکوت ماند. بعد از دریافت 130 هزار دلار توسط استورمی و بعد از گذشت انتخابات وی در یک برنامه تلویزیونی این راز را فاش کرد.

ترندهای برتر توییتر در ایران همچنان دور سه ضلع مثلث #مرتضوی، #دلار، سوریه می‌چرخد.

مصطفی تاجزاده کابر توییتر در خصوص مرتضوی نوشت:

«‌روشن‌تر از روز بود برایم سرنوشت تار ⁧ #مرتضوی ⁩ که فقط به فرموده فله‌ای نمی‌بست. شخصا نیز از بگیر و ببندها و از تحقیر متهمان لذت می‌برد. آنچه حدس نمی‌زدم چپیدن او بود به این سرعت در سوراخ موش. دولت پنهان قدرت دارد و پاسخگو نیست. قاضی پنهان شده امروز تحقیر می‌شود و جرات جواب‌دادن ندارد.»

همچنین رحمت‌الله حافظی توییت کرد:

«‌اظهارات سخنگوی ⁧ #قوه_قضائیه ⁩ مبنی بر بی اطلاعی از ⁧ #مرتضوی ⁩، موجب وهن قوه و تحکیم دیوار بی اعتمادی مردم به عزم جدی برای مقابله با فساد خواهد شد. ریگی را در آسمان شکار می کنند ولی از موقعیت مجرمی روی زمین اظهار بی اطلاعی می شود!»

و اما امروز 29 فروردین مصادف با 18  آوریل همچنان  سایه اقتصاد   بر سرجهان است ایرانیان به دنبال سایه‌ای از بودن یا نبودن مرتضوی.

 

نظر شما