چهارمین اجلاس وزرای جوانان سازمان همکاری اسلامی در باکو آغاز شد

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۱:۵۲:۱۱
کد خبر: ۶۹۸۲۷۷
چهارمین اجلاس وزرای جوانان سازمان همکاری اسلامی در باکو آغاز شد
چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ایران ، در باکو آغاز شد .

به گزارش گرو9ه اجتماعی خبرگزاری برنا،  این اجلاس با قرائت پیام الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد ، قرار است وزیران حاضر از جمله وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به سخنرانی بپردازند. 
در اجلاس امروز، برنامه راهبردی و فعالیت های آتی سازمان همکاری اسلامی در حوزه جوانان بررسی و در مورد انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام تصمیم نهایی اتخاد می شود.
این کنفرانس فرصت ارزشمندی برای بحث و گفت وگو در مورد مسائل و چالش های مختلف مربوط به توانمندسازی جوانان مانند اشتغال و بیکاری و مشارکت آنان در توسعه پایدار است .
مقامات مسئول ورزش و جوانان کشورهای اسلامی در این اجلاس برای تبیین مواضع و فعالیت های سازمان همکاری اسلامی درخصوص جوانان تبادل نظر خواهند کرد.
وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز قرار است ، در حاشیه این اجلاس با تعدادی از وزیران ورزش و جوانان کشورهای اسلامی دیدار و گفت و گو داشته باشد.
این اجلاس محیطی برای هم اندیشی و هم افزایی ظرفیت های حوزه ورزش و جوانان در بین امت و کشورهای جهان اسلام است.
کشورهای حاضر در این اجلاس به ترویج صلح و ثبات و ارزش های انسانی از طریق ورزش و مشارکت جوانان تلاش می کنند.
دومین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی در سال 2014 در جده و سومین اجلاس نیز در سال 2016 در استانبول برگزارشد ، در چهارمین اجلاس که در باکو در حال برگزاری ، محل برگزاری اجلاس پنجم نیز تعیین خواهد شد.سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور از چهار قاره درآن عضویت دارند. 

 

نظر شما