گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان پیگیر اخبار ورزشی، ایرانیان بهت زده رفتارهای عجیب ارشادی

۱۳۹۷/۰۱/۳۱ - ۰۵:۴۷:۰۷
کد خبر: ۶۹۸۷۸۱
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان پیگیر اخبار ورزشی، ایرانیان بهت زده رفتارهای عجیب ارشادی
امروز 31 فروردین مصادف با 20 آوریل ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار ورزشی و ایرانیان مبهوت از رفتار گشت ارشادی‌ها.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 31 فروردین ماه، ترند برتر جهانی و ایرانی توییتر شامل #OldThingsIWantBack, #ThursdayThought, #Devils, #Bolts و  #دلار، #مرتضوی، #سوریه و #گشت_ارشاد است.

همچنین ترند اول عربستان به # المغربیات_اجمل_نساء_العرب اختصاص یافته است.

هشتگ #OldThingsIWantBack از جمله هشتگ‌های جذاب توییتر است که هر یک از کاربران در خصوص آن، ایده و ترواشات ذهنی خود را توییت می‌کنند.

یک کاربر توییتر در این خصوص نوشت:

«چیزهای قدیمی که می‌خواهم بهش برگردم جامعه ایست که مردهایش، مرد و زن‌هایش، زن هستند.»

یک کاربر دیگر توییت کرد:

«چیزهای قدیمی که می‌خواهم بهش برگردم، رییس جمهور اوباما است.»

#Devils  یک تیم هاکی روی یخ، که نام اصلی آن نیو جرسی دویلز است.

در کنار گوشه کنارهای توییتر ایرانی که مملو از توییت‌های آغشته به هشتگ دلار و مرتضوی است، از روز گذشته با انتشار فیلمی در فضای مجازی، به این دو هشتگ، #گشت‌_ارشاد هم اضافه شده است.

لازم به ذکر است که به دنبال انتشار فیلمی از نحوه برخورد نامتعارف مأمور نیروی انتظامی "گشت ارشاد" با یکی از بانوان که از نظر آن‌ها متهم به بدحجابی بود؛ وزیر کشور دستور بررسی جامع و ارائه گزارش آن را داده است.

ناهید خداکرمی در این خصوص توییت کرد:

«سال‌ها با #گشت_ارشاد به حریم شهروندان وارد شده‌ایم و آسیب روانی وو جسمی و زده‌ایم و هیچ دستاورد مثبتی هم نداشته‌ایم. نقطه پذیرش شکست یک طرح و تغییر رویه کجاست؟»

همچنین فاطمه سعیدی - نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت:

«از وزارت کشور و نیروی انتظامی انتظار داریم هرچه سریعتر با عوامل برخورد شنیعی که توسط #گشت_ارشاد انجام شده است، برخورد شود.»

و اما امروز 31 فروردین مصادف با 20  آوریل کماکان  سایه ای کاش‌ها بر سرجهان است و سایه رفتارهای ناشایست #گشت_ارشاد بر سر ایران.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز