در گفت و گو با صدراعظم نوری‌ مطرح شد؛

سرنوشت پارک پردیسان پس از مناقصه

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۵:۰۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۸۹۸۸
سرنوشت پارک پردیسان پس از مناقصه
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر گفت: « باید برای حفظ و حراست از پارک پردیسان به دلیل ارزش بالا و گونه‌های بسیار ارزشمند تلاش شود و بعنوان یک الویت کاری در برنامه‌ها قرار بگیرد.»

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات در دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران، از ظرفیت‌های پارک پردیسان برای توسعه گردشگری صحبت کرده بود. همچنین وی گفته بود: «در گذشته اقداماتی از سوی شهرداری تهران در محدوده پارک پردیسان از جمله دره فرحزاد و کاشت پوشش گیاهی در اطراف این دره انجام شده بود که متأسفانه به شدت به این پارک آسیب زده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و منظم از اینگونه اقدامات جلوگیری شود و شرایط به گونه ای برای احیا گونه های گیاهی بومی فراهم گردد.»

به دنبال شرایط مهم و ویژه این پارک با رییس این کمیسیون گفت‌وگو کردیم تا بدانیم از تاریخ 96/7/18 چه اقدامات و کارهایی برای بهبود پارک پردیسان صورت گرفته است.

زهرا صدراعظم نوری – رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهروشهروند خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که تاکنون شهرداری و شورای شهر تهران چه اقداماتی در خصوص پارک پردیسان انجام داده‌اند، گفت: «از ابتدای شروع کار رسمی شورای شهر پنجم و مدیریت جدید شهر، یکی از موضوعاتی که دغدغه فعالان محیط زیست بوده و شورا هم به آن توجه جدی داشته، پارک ارزشمند طبیعی پردیسان است. باید برای حفظ و حراست از این پارک طبیعی به دلیل ارزش بالا و گونه‌های بسیار ارزشمند تلاش شود و بعنوان یک الویت کاری در برنامه‌ها قرار بگیرد.»

وی در ادامه افزود: «در گذشته این پارک در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست بود اما به علت نبود امکانات کافی در سازمان، اداره این پارک دچار مشکل شد. با تعاملی که بین شهرداری تهران و سازمان حفاظت از محیط زیست برقرار شد، مدیریت این پارک طی 15سال به شهرداری تهران برای احیاء و جلوگیری از نابودی آن، واگذار شد. همچنین شهرداری باید برای حفظ گونه‌های آن کوشش کند و زیرساخت‌های این کار را فراهم شود.»

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان این مطلب که این اتفاق‌ها در عرض 4ماه انجام نمی‌شود، تصریح کرد: «بی‌شک موضوعی که در بازه زمانی 15 سال تعریف می‌شود به تدریج و آهسته رخ می‌دهد. این تفاهم نامه انجام گرفت و از همان ابتدا شهرداری به آن ورود پیدا کرد. در حال حاضر نگهداری پارک پردیسان بر عهده شهرداری است تا گونه‌های موجود نابود و آفت زده نشوند و آبیاری آن به صورت صحیح انجام گیرد.»

صدر اعظم نوری بیان کرد: «طرح جامع این پارک به مناقصه گذاشته شد تا مشاوران ذی صلاح در آن شرکت کنند. بعد از پایان مناقصه مشاور برتر انتخاب شد تا برای تکمیل و ادامه طرح های پارک بر مبنای طرح جامع، آن را دنبال کند و همچنین نیازهای  پارک در یک بازه زمانی مناسب، رفع خواهد شد.»

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون برای توسعه گردشگری پارک پردیسان چه اقداماتی صورت گرفته، گفت: «توسعه گردشگری در برنامه مشاوره‌ای در مناقصه تهیه شده، و همچنین قرار است که ساز و کارهای لازم برای اجرای آن  تهیه شود. پارک پردیسان به علت طبیعی بودن، بسیار مناسب گردشگران و به خصوص ورود و آشنایی گردشگران محیط زیست است. ساز و کارهایی در حال فراهم شدن است تا این شرایط در پارک پردیسان ایجاد شود.»

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان این مطلب که 4 کار در برنامه‌های پارک پردیسان الویت دارد، گفت: «اول؛ ایجاد دسترسی‌های لازم برای پارک است. دوم؛  ایجاد پارکینگ در مکان‌های مناسب پارک. سوم؛ نورپردازی و برق‌رسانی در قسمت‌های مختلف پارک. چهارم؛ تکمیل موزه تاریخی طبیعی. این فعالیت‌ها از جمله اقداماتی است که بخشی از آن انجام گرفته و قرار است ادامه آن توسط شهرداری تهران تکمیل شود.»

 

 

 

نظر شما