نماینده سازمان مردم نهاد استان فارس در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

لزوم همکاری سازمان ها برای پیشبرد برنامه سمن ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۶:۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۹۸۹۹۳
لزوم همکاری سازمان ها برای پیشبرد برنامه سمن ها
نماینده سازمان مردم نهاد استان فارس گفت: « کمک مالی نیاز نداریم ؛احتیاج به حمایت داریم تا بتوانیم برای اجرای طرح هایمان با سایر سازمان ها هماهنگ شویم و مانعی در این راه وجود نداشته باشد .»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ،سازمان ها مردم نهاد و همکاری مردم در حل مشکلات جامعه در ایران سابقه طولانی دارد. این سازمان ها در سال های اخیر روند توسعه و گسترش فراوانی داشته اند و در حل معضلات جامعه به خصوص معضلات جوانان بسیار کارآمد عمل کرده اند. در این راستا دولت نیز حمایت های ویژه ای از این سازمان ها انجام داده  است. با توجه به فرارسیدن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و آغاز هفته جوان، با فاطمه پور کاظم خالص،  نماینده هیئت موسس کانون مردم نهاد دوستداران شهر راز (واقع در استان فارس) در رابطه با فعالیت ها و رویکرد این کانون و حمایت هایی که وزارت ورزش و جوانان از این سازمان کرده است، گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

او درباره رویکرد و فعالیت های این سازمان گفت: «موضوع فعالیت ما فرهنگ و حقوق شهروندی هست .به طور مثال برترین طرح گردشگری تاریخ استان فارس به نام  شیرازگردی3 سال پیاپی توسط این موسسه اجرا شد. ما آغازگر این طرح بودیم و بازدید از اماکن دیده نشده و کمتر دیده شده شیراز را در دستور کار قرار داریم. این طرح با استقبال 7000 نفر مواجه شد. همچنین به مدت 3 سال طرح دوچرخه سواری خانوادگی با حضور بانوان  با  ارایه دوچرخه هر هفته برگزار شد. البته با مشکلاتی همراه بود زیرا که دوچرخه سواری بانوان در معابر با موانعی روبرو هست و  این طرح در حال حاضر برگزار نمی شود.طرح کتابخوانی مجازی هم جزو طراحهایی بود که توسط این موسسه به مدت دو سال  انجام شدکه با استقبال هزاران مخاطب مواجه شد.کارگاه های روانشناسی، ورزشی و هنری نیز توسط این انجمن برگزار می گردد.»

خالص در خصوص حمایت های وزارت ورزش و جوانان گفت: « البته ما تمام این طرح ها رو با بودجه خود انجمن و بدون کمک از هیچ نهادی تامین کردیم و  اقدام به ایجاد خوداشتغالی کردیم. وزارت حمایت های مالی تا به امروز  از انجمن ما انجام نداده است و حمایت ها در حیطه پشتیبانی و مجوز ها و نامه نگاری ها صورت گرفته است. درخواست ما از وزارت ورزش و جوانان  کمک  مالی نیست بلکه احتیاج  به حمایت بیشتر داریم تا  بتوانیم برای اجرای طرح هایمان با سایر سازمان ها هماهنگ شویم و مانعی در این راه وجود نداشته باشد و موجودیت ما رو به عنوان سمن بشناسند و همکاری کنند. ما از نظر مالی احتیاج به کمک نداریم و بیشتر نیاز به امکاناتی که   اکثرا در اختیار سازمان های دیگر است مثل سالن های همایش وفضاهای فرهنگی و هنری... استفاده کنیم.»

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز