عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

برای مناطق زلزله زده کولر گازی بخرید نه آبی/کرمانشاه نیازمند یک توجه ویژه است

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۵:۰۳:۰۳
کد خبر: ۶۹۹۳۸۱
برای مناطق زلزله زده کولر گازی بخرید نه آبی/کرمانشاه نیازمند یک توجه ویژه است
فرهاد تجری گفت: «در شرایطی که ریزگرد و بحران گرمی هوا بر مردم حاکم است، کولر آبی مورد استفاده مردم نخواهد بود و هزینه‌ای که در این خصوص انجام می‌شود هدر دادن منابع و بی مورد است.»

یکی از مهم‌ترین اخبار ضد و نقیضی که تاکنون صحت آن مشخص نشده صحبت سازمان، ارگان و فردی درخصوص رسیدن یا نرسیدن کمک‌های مردمی و دولت به زلزله‌زدگان کرمانشاه است.

بعد از گذشت بحران زمستان و مردمی که با سرمای چند درجه زیر صفر دست و پنجه نرم می‌کردند حال نوبت به گرمای تابستان و دمای بالای 50 درجه رسیده است.

مردم کرمانشاه در زمستان به دنبال کمک‌های مردمی و وسایل گرمایشی بودند و اظهار می‌کردند که دولت وسایل گرمایشی دراختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد؛ اما نهادهای دولتی نقیض این حرف را اعلام ‌کرده بودند. اما در کنار این ضد ونقیض‌ها، خیرین و فعالان اجتماعی از مردم سراسر کشور درخواست کمک برای تهیه وسایل گرمایشی که تعداد اندکی موجود بود، می‌کردند.

حال با فرا رسیدن فصل گرما مردم کرمانشاه نیازمند وسایل سرمایشی از جمله کولر گازی دارند . قبل از سال 97،  قرار شد دولت   سه قلم کالا از جمله کولر، یخچال و فرش به زلزله زدگان بدهد که در نهایت تصمیم  به پرداخت وجه نقدی تغییر  کرد. اما همچنان با ورود به اردیبهشت ماه و گرمای طاقت فرسا، هنوز نتیجه نهایی مشخص نشده و مردم زلزله‌زده  درخواست کولر گازی از خیرین را دارند.

فرهاد تجری - عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در این خصوص گفت: «تاکنون دولت در مورد امکانات گرمایشی و سرمایشی کمکی نکرده و نخواهد کرد. تا به این لحظه  به جز رقم هزینه‌های  بلاعوض پرداخت نشده و آن هم به طیف خاصی از افراد که خانه‌هایشان به صورت صد در صدی تخریب شده، تعلق گرفته است.»

وی در ادامه افزود: «مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد شامل بخش بزرگی از مستأجرها و افرادی که خانه‌هایشان به تعمیر اساسی و مقاوم سازی نیاز دارد، می‌شود. همه این افراد داخل کانکس یا چادر در کنار خیابان زندگی می‌کنند. پس لرزه‌های اخیر باعث شده که تعداد کمی ازمردم به داخل خانه‌هایشان بازگردند و موجب ایجاد این شرایط اسفناک شده است. کرمانشاه نیازمند یک توجه ویژه در این خصوص است.»

 تجری با بیان این مطلب که دولت در تهیه امکانات سرمایشی ورودی نداشته، گفت: «اگر دولت توانایی تهیه آن را داشته باشد و به مردم کمک کند، بسیار خوب است اما در صورت عدم کمک دولت، یک فرآیند خاص از فراز و فرودها بوجود می‌آید.  انتظار می‌رود که دولت در این خصوص و بخش‌های دیگر زلزله‌زدگان را یاری کند.»

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به این مطلب که براساس  تفکیک بندی بنیاد مسکن،  تعداد بسیاری از مردم در چادرهایی  زندگی می‌کنند که از طرف دولت آن چادر داده نشده بلکه خودشان خریداری کرده‌اند یا خیرین پوشش داده‌اند، اظهار کرد: «علت اینکه چرا تاکنون سه قلم کالا یعنی فرش، یخچال و کولر به مردم زلزله‌زده تحویل داده نشده، این است که بین نوع نگاه مسئولین و عملکرد هلال احمر اختلاف نظر وجود دارد.»

وی در ادامه افزود: «به بهانه  حمایت از تولید داخلی مدعی هستند که می‌بایست برای مردم کولر آبی تهیه کرد. این  در صورتی است که  حال مدارس سرپل ذهاب به علت گردوغبار و ریزگردها تعطیل است. در شرایطی که ریزگرد و بحران گرمی هوا بر مردم حاکم است، کولر آبی مورد استفاده مردم نخواهد بود و هزینه‌ای که در این خصوص انجام می‌شود هدر دادن منابع و بی مورد است.»

تجری با بیان این مطلب که باید به فکر تهیه کولرگازی بود، گفت: «تهیه کولر گازی هزینه  و برنامه‌ریزی بیشتری می‌طلبد. کاری باید انجام داد که عموم مردم و افرادی که در کنار خیابان داخل چادر یا کانکس مجبور به زندگی هستند، تحت پوشش آن قرار گیرند.»

وی اظهار کرد: «اینگونه آشفتگی‌ها به سوء مدیریتی که در مناطق زلزله زده وجود دارد باز می‌گردد. باید همه آمار جمعیتی مناطق زلزله‌زده را شناسایی کرد و نگاه واقع بینانه و میدانی به موضوع داشت، نه اینکه از دور با اعداد و ارقام شرایط را ارزیابی کرد.»

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: «دولت به جز بلاعوض‌ها و تسهیلات، هیچ امکانات رفاهی و تکمیلی برای مردم در نظر نگرفته است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز