سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

آخرین وضعیت جوی کشور

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۷:۴۹:۲۸
کد خبر: ۶۹۹۴۱۸
آخرین وضعیت جوی کشور
سازمان هواشناسی کشور از آخرین وضعیت جوی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سازمان هواشناسی کشور  آخرین وضعیت جوی کشور را اعلام کرد. طبق این اعلام در روز شنبه(97/2/2) با شروع فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و در برخی نواحی سردسیر و مرتفع شمال غرب، استان های حاشیه دریای خزر، ارتفاعات غربی و مرکزی البرز، غرب، بخش هایی از جنوب غرب و شمال شرق بارش برف را خواهیم داشت. بیشترین میزان بارش برف برای روز شنبه در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و گیلان پیش بینی شده است. برای بعدازظهر امروز در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان، بارش ها شدید خواهد شد. ضمن این که در همدان، مرکزی، غرب اصفهان و زنجان وزش باد شدیدخواهیم داشت.

در روز شنبه در نواحی حاشیه دریای خزر در استان اردبیل دما به طور محسوس کاهش پیدا می کند.

برای روز یکشنبه (97/2/3) بارش در نیمه غربی کشور شدید تر خواهد شد. همچنین در مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش باران پیش بینی می شود.  بیشترین بارش در استان های واقع در غرب، شمال غرب، البرز غربی و مرکزی رخ خواهد داد که انتظار رگبار و وزش بادهای شدید برای این مناطق را داریم. 

 در مناطق البرز مرکزی و برخی مناطق آذربایجان شرقی و غربی بارش برف را پیش بینی کرده ایم. 

برای روز یکشنبه در مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق و استان های واقع در ارتفاعات البرز  کاهش دما خواهیم داشت.

همینطور طی روزهای شنبه و یکشنبه برای غرب و جنوب غرب کشور خیزش گرد و خاک و کاهش دید را خواهیم داشت.

برای روز دوشنبه(97/2/4) بارندگی در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و شمال شرق، شرق و شمال کشور پیش بینی می شود.  این بارش ها در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی می تواند به شکل برف باشد.

نیمه غربی خلیج فارس برای روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج ومتلاطم پیش بینی شده است.

نظر شما