محرمانه‌‌های کناره‌گیری شهردار

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۹:۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۹۹۴۶۷
محرمانه‌‌های کناره‌گیری شهردار
علی‌ شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت جزئیات جلسه در خانه عبدالله‌نوری را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،علی‌ شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت  جزئیات جلسه در خانه عبدالله‌نوری را تشریح کرد و گفت :  قبل از استعفای آقای نجفی، میل اینکه آقای نجفی از شهرداری برود، از طرف کارگزاران در سطح جامعه از سوی برخی از اعضای این حزب مطرح شد.

آقای نجفی تمایلی به گفتگو با کارگزاران نداشت وقتی به‌عنوان شهردار انتخاب شد، تقریبا ارتباطات قبلی خود را به مقدار زیادی گسست که به نظر می رسید می‌خواست مستقل تصمیم بگیرد.

وی تاکید کرد : البته بعد از دو، سه ماه یک جمع مشورتی راه انداخت که هم اتحاد، هم کارگزاران، هم اعتماد ملی و هم طیف‌های دیگر در آن بودند. که خارج از شورا بودند. اینها «اتاق فکر» آقای نجفی- قبل از شهردارشدن- بودند که بیشتر در رابطه با کارهای دولت و مسائل انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کرد و آن را آقای نجفی برای دو، سه ماه متوقف کرده بود. بعد از دو، سه ماه دوباره آن را با همان ترکیب سابق راه‌اندازی کرد.

او گفت :تا زمانی هم که آقای نجفی استعفا داد، ما هیچ‌گونه ارتباط سازمان‌یافته‌ای با ایشان نداشتیم. ما به هیچ وجه اطلاع نداشتیم که آقای نجفی می‌خواهد استعفا دهد. اتحاد از استعفا ابراز نگرانی می‌کرد، کارگزاران از استعفا استقبال می‌کرد این شد منشأ اختلاف اتحاد و کارگزاران. در این فاصله آقای {عبدالله} نوری نگران شده بود که این اختلاف به جاهای باریک نکشد. با بنده تماس گرفتند که خدمتشان برسم. ما در جلسات یک‌ هفته در میان آقای نوری شرکت می‌کنیم. آنجا هم ما هستیم و هم کارگزاران. از طرف اتحاد، من، خانم منصوری، آقای جلایی‌پور و آقای سعید شریعتی و از طرف کارگزاران هم آقایان کرباسچی، مرعشی و قوچانی حضور داشتند.

شکوری راد در گفت و گو با شرق  در ادامه سخنانش چنین گفت : آقای هاشمی با ما میثاقی نبسته است، اما با مردم و دیگر اعضای شورای شهر میثاق بسته و طبیعتا باید به آن پایبند باشد. اگر کسی به میثاق خود پایبند نباشد این سؤال پیش می‌آید که فردا چگونه به تعهدات خود پایبند خواهد بود؟ این سؤالی است که باید پاسخ آن را از آقای هاشمی یا حزب کارگزاران گرفت که این بحث را مطرح کردند.

بحث شهردارشدن آقای عارف فکر نمی‌کنم خیلی جدی باشد ولی شنیده‌ها بیان‌‌کننده این است که ایشان در حد بررسی موضوع را مد نظر قرار داده است.

 

نظر شما