نماینده هیئت موسس کانون مردم نهاد کاوشگران راه دانش در گفت و گو با برنا:

راه طولانی برای حل مشکلات در پیش داریم/ با مصوبه، نشست و کنفرانس خبری مشکلات جوانان حل نمی شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۵:۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۹۹۵۶۲
راه طولانی برای حل مشکلات در پیش داریم/  با مصوبه، نشست و کنفرانس خبری مشکلات جوانان حل نمی شود
محمد پیرای گفت : « راه طولانی برای حل مشکلات جوانان در پیش داریم و تنها با مصوبه و نشست و کنفرانس خبری مشکلات جوانان حل نمی شود..»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا،سازمان ها مردم نهاد و همکاری مردم در حل مشکلات جامعه در ایران سابقه طولانی دارد. این سازمان ها در سال های اخیر روند توسعه و گسترش فراوانی داشته اند و در حل معضلات جامعه به خصوص معضلات جوانان بسیار کارآمد عمل کرده اند. در این راستا دولت نیز حمایت های ویژه ای از این سازمان ها کرده است. با توجه به فرارسیدن میلاد حضرت علی اکبر و آغاز هفته جوان، با محمد پیرای،  نماینده هیئت موسس کانون مردم نهاد کاوشگران راه دانش (واقع در استان تهران) در رابطه با فعالیت ها و رویکرد این کانون و حمایت هایی که وزارت ورزش و جوانان از این سازمان کرده است، گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

پیرای در این خصوص گفت: « نکته ای که در اینجا مطرح است این است که وقتی اسم از هفته جوان به میان می آید بیشتر توجه های به سمت جوانان تهرانی معطوف می شود. من می خواهم در این مصاحبه به جای اینکه از جوانان تهران و مشکلاتشان بگویم از  جوانانی صحبت کنم که در دورافتاده ترین و محروم ترین نقطه کشور حضور دارند. جوانان سیستانی به رغم تمام محرومیت ها پر از امید و انگیزه هستند. قوم بلوچ، قومی است که سال های سال مورد ظلم واقع شده است وبه هیچ یک از آداب و رسوم و فرهنگ آنان احترام گذاشته نشده است. حتی یک کارخانه در این شهر برای کار جوانان وجود ندارد و جوانان این خطه ناچارا باید با امر کولبری امرار معاش کنند. اما باز هم این قوم پر از شور و نشاط هستند. باید برای حل بحران ها از شعار زدگی بیرون بیایم. »

او افزود: « در خیلی از کشورها به جای تصویب مصوبه، اقدامات عملی خود را اصلاح می کنند و مصوبات را پیگیری می کنند .در طول چهارسال اخیر حتی یک بار هم شورای عالی امور جوانان به ریاست، رئیس جمهوری تشکیل شده است؟ تنها یکبار آن هم به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است. اگر واقعا جوانان راه حل عبور بحران هستند، چرا در عرصه عمل به آنان توجه لازم نمی شود؟ باید از شعار زدگی جلوگیری کنیم به عمل گرایی بیافزایم. »

پیرای در خصوص حمایت ها و عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حمایت از جوانان گفت: «چه از نظر مالی، چه از نظر سیاست گذاری  در ابتدای راه هستیم .  راه طولانی  برای حل مشکلات جوانان در پیش داریم و تنها با مصوبه و نشست و کنفرانس خبری مشکلات جوانان حل نمی شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز