مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

ناامیدی یعنی مرگ جامعه/ تا فساد و رانت خواری از بین نرود مشکل اشتغال جوانان حل نمی شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۵:۰۱:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۸۵۹
ناامیدی یعنی مرگ جامعه/  تا فساد و رانت خواری از بین نرود مشکل اشتغال جوانان حل نمی شود
حجتی گفت :«شنیدن سخن جوانان نباید در قالب همایش و بخش های تزئیناتی باشد. باید به صورت عملی و واقعی صدای نسل جوان را شنید که یکی از راهکارهای شنیدن صدای جوانان همین سازمان های مردم نهاد هستند . »

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا،سازمان ها مردم نهاد و همکاری مردم در حل مشکلات جامعه در ایران سابقه طولانی دارد. این سازمان ها در سال های اخیر روند توسعه و گسترش فراوانی داشته اند و در حل معضلات جامعه به خصوص معضلات جوانان بسیار کارآمد عمل کرده اند. در این راستا دولت نیز حمایت های ویژه ای از این سازمان ها کرده است. با توجه به فرارسیدن میلاد حضرت علی اکبر و آغاز هفته جوان، با رضا حجتی ، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان  در رابطه با برنامه های سازمان ملی جوانان در حل معضلات پیش رو جوانان و حمایت هایی که از سازمان های مردم نهاد انجام شده است، گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

رضا حجتی در خصوص راهکارهایی برای گذر از بحران ها و معضلات پیش رو جوانان گفت:

« صنایع مولد باید تقویت شود و نزول خواری، رانت ها و سایر فساد ها باید از بین برود تا در اثر این اقدامات  برای جوانان ایجاد اشتغال شود. در حال حاضر 26 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور رخ می دهد. تا وقتی چنین مبلغی در کشور کالای قاچاق وجود دارد، قطعا نمی توانیم ایجاد اشتغال بکنیم.

تا وقتی رانت ها از بین نرود، دست های پنهان مافیا کنار نرود وضع به همین منوال خواهد بود که هست. این راهی است که بسیاری از کشورها رفته اند و ما هم باید برویم.»

او درباره فعالیت های وزارت ورزش و جوانان در راستای حل مشکلات جوانان گفت: « البته وزارت ورزش و جوانان در حیطه اقتصادی چندان قدرتی ندارد اما در سایر حیطه ها باید صدای جوانان را بشنویم. باید امکاناتی فراهم کنیم که صدای جوانان را بشنویم و مشکلاتشان را دریابیم. در حال حاضر تنها بستری که برای رساندن صدای اعتراض جوانان به مسولان وجود دارد   همین سازمان های مردم نهاد هستند که اخیرا رشد خوبی داشته اند و توانسته اند در حل معضلات جوانان، کمکی هر چند کم ؛داشته باشند.»

او افزود:«   مشکل اصلی  جوانان،  مشکلات اقتصادی است. بخش هایی از اشتغال که موجب تولید کالای ایرانی با کیفیت می شوند و موجبات اشتغال را فراهم می آورند، ناتوان هستند. تا وقتی اقتصاد کشور درست نشود، بقیه مسائل هم درست شدنی نیست.»

او درباره عدم ارتباط مستقیم جوانان با مسولان تصریح کرد:« بسیاری از مسولان کشور ارتباط مستقیم با جوانان کشور ندارند و تنها ارتباطشان از پشت درهای بسته است. این خود نشان از ضعف های اداری بروکراتیک می دهد. خیلی از مسولان خود را موظف به شنیدن حرف های جوانان و پاسخگویی به آنان نمی دانند و پاسخگویی را صرفا یک امر تزئیناتی  می دانند. شنیدن سخن جوانان نباید در قالب همایش و بخش های تزئیناتی باشد. باید به صورت عملی و واقعی صدای نسل جوان را شنید که یکی از راهکارهای شنیدن صدای جوانان همین سازمان های مردم نهاد هستند که به دلیل کم لطفی برخی مسولان خصوصا مدیران میانی چندان که باید از این سازمان ها برای حل مشکلات جوانان استفاده نمی شود چرا که برخی هنوز متوجه  نیستند که مردم هم می توانند در حل معضلات خود مشارکت داشته باشند و باید تصدی برخی مناصب را به جوانان لایق سپرد تا صدای آنان هم شنیده شود.»

حجتی به مناسبت هفته جوان خطاب به جوانان کشور چنین گفت: « جوانان نباید ناامید شوند. ناامیدی جامعه  برابر با مرگ است. با توجه به تجاربی که در این عرصه دارم معتقدم که تنها راه برای اصلاح وضع موجود؛ امید جوانان است.  لذا جوانان همیشه باید در صحنه باشند و نسبت به خواسته ها و مطالباتشان به صورت مسالمت آمیز پیگیری کنند.» 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز