جلودارزاده : نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی باید ثابت بماند

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۹:۰۱:۴۸
کد خبر: ۶۹۹۹۵۲
جلودارزاده : نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی باید ثابت بماند
مجمع نمایندگان استان تهران گفت: نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی در سال جاری باید ثابت بماند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، جلودارزاده با بیان اینکه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال جاری باید ثابت بماند و افزایش 12.5 درصدی منطقی نیست، گفت: افزایش کرایه ها به هیچ وجه به صلاح جامعه به ویژه قشر ضعیف نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی بی رغبتی شهروندان نسبت به استفاده از حمل و نقل عمومی را به دنبال دارد، گفت: وضعیت اقتصادی مردم مطلوب نیست و از آنجایی که قشر ضعیف جامعه بیشتر از حمل ونقل عمومی استفاده می کنند در این رابطه باید به نحوی اقدام کرد که فشار اقتصادی مضاعفی به آنها تحمیل نشود.

وی با بیان اینکه کرایه های حمل ونقل عمومی باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود تا رانندگان به صورت خودسرانه اقدام به افزایش کرایه ها نکنند، گفت: از افزایش هر گونه نرخ حمل ونقل عمومی باید جلوگیری شود زیرا حقوق کارگران در سال جاری تنها 20 درصد افزایش پیدا کرده و در این رابطه بهتر است نرخ کرایه ها ثابت بماند و افزایش نرخ نداشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در واقع 200 هزار تومانی که به حقوق کارگران افزوده شده باید میان سبد هزینه های خانواده آنها تقسیم شود و توان پرداخت هزینه های دیگر را ندارند از این رو می طلبد عزم مناسبی بر کنترل قیمت ها وجود داشته باشد تا سلیقه های شخصی بر تعیین آنها اعمال نشود.

جلودارزاده در به خانه ملت گفت : با افزایش غیرمنطقی کرایه فشارها تنها متوجه قشر ضعیف و متوسط جامعه خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید مدیریت سالمی بر نحوه تعیین کرایه های حمل ونقل عمومی حاکم شود تا منجر به تضییع حقوق شهروندان نشود.

لازم به ذکر است که در کمیته های تخصصی شورای شهر تهران، افزایش ۱۰ درصدی اتوبوس‌های بخش عمومی و افزایش ۱۵ درصدی اتوبوس‌های بخش خصوصی و همچنین افزایش ۱۲.۵ درصدی نرخ کرایه انواع تاکسی مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز