سرپرست شهرداری تهران خبر داد؛

افتتاح خط شش مترو تا پایان شهریور / مداخله‌ای در تصمیم گیری در خصوص شهرداری تهران نخواهم داشت

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۹:۵۱:۰۱
کد خبر: ۶۹۹۹۶۹
افتتاح خط شش مترو تا پایان شهریور / مداخله‌ای در تصمیم گیری در خصوص شهرداری تهران نخواهم داشت
سرپرست شهرداری تهران از افتتاح ده کیلوتر از خط شش مترو تا پایان شهریور خبر داد و تأکید کرد که تا انتخاب شهردار به وظیفه خود عمل می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سمیع‌الله حسینی مکارم صبح امروز در حاشیه بازدید صبحگاهی خود از روند ساخت خط شش مترو گفت: خط شش مترو یکی از خطوط استراتژیک است که 32 کیلومتر دارد و با الحاق 7.5 کیلومتر مسیر توسعه‌ای در جنوب این خط، طول آن به 39.5 کیلومتر می‌رسد و یکی از خطوطی است که در اقتصاد شهری و همچنین حمل و نقل مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه امیدواریم فاز یک این خط به طول 10 کیلومتر تا پایان شهرویورماه افتتاح شود، اظهار کرد: مابقی خط شش نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا حدود یک میلیون نفر مسافر به ظرفیت مترو اضافه می‌شود.
 
سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه خط شش مترو به طور کلی بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است گفت: عملیات سیویل انجام شده و در حال حاضر در بخش تجهیزات مترو هستیم که با تمهیدات اتخاذ شده در جلسه صبحگاهی امروز معاون حمل و نقل قول داده‌اند که تا پایان شهرویور ماه این مهم تکمیل شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی در مترو تأمین منابع مالی است گفت: خوشبختانه با تمهیدات اخذ شده برای این خط مترو تا پایان سال منابع تامین می‌شود.
 
حسینی مکارم در ادامه حضورش درجمع خبرنگاران با بیان اینکه کل خط شش مترو تا پایان سال افتتاح می شود گفت: فاز یک مترو از دولت آباد خواهد بود که 2 ایستگاه تبادلی نیز در این میان قرار دارد که خط شش را به خط 2 و 4 متصل می‌کند.
 
وی در مورد سرانجام خط 7 نیز بابیان اینکه این خط  مترو یکی ازمهمترین خطوط مترو است گفت: بخشی از ایستگاه‌های این خط تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح و بخش دیگری از ایستگاه‌های تعطیل شده با ایمن‌سازی طی ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.
 
سرپرست شهرداری تهران در مورد سرانجام انتشار اوراق مشارکت برای توسعه خطوط مترو تصریح کرد: 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و بانک عامل وشرکت تامین سرمایه نیز مشخص شدند و تا پایان خردادماه نیز 1300 میلیارد تومان دیگر آن منتشر می شود
 
وی با بیان اینکه توسعه مترو یکی از اهداف مهم مدیریت شهری است گفت:‌در حال حاضر سهم مترو در جابه‌جایی مسافر 15 درصد است که امیدواریم بااحداث خط شش و هفت این عدد به 25 درصد برسد.
 
مکارم در مورد قرارگرفتنش در بین 28 گزینه پست شهرداری تهران که روز گذشته اسامیشان منتشر  شد گفت: من سرپرست هستم و تا زمانی که شهردار جدید انتخاب شود تمام تلاش خود را انجام خواهم داد که در اداره شهر موفق شوم و مداخله‌ای در تصمیم گیری در خصوص شهرداری تهران نخواهم داشت و تا زمان انتخاب شهردار جدید کار خود را با قوت ادامه خواهم داد
 
سرپرست شهرداری تهران در بازید صبحگاهی خود از روند ساخت خط شش مترو به همراه پورسید آقایی معاون حمل و نقل‌، علی امام معاون مترو و ... بازدید کرد.

 

نظر شما