مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان در گفت‌وگو با برنا:

ساختار اجرایی کشور پیر است/ محافظه کاری مسوولان به جوانان فرصت ظهور نمی‌دهد/ حالا نوبت اعتماد به جوانان است

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۵:۰۹:۰۶
کد خبر: ۷۰۰۱۲۸
ساختار اجرایی کشور پیر است/ محافظه کاری مسوولان به جوانان فرصت ظهور نمی‌دهد/ حالا نوبت اعتماد به جوانان است
امید محدث گفت: ساختار اجرایی کشور ساختار پیری است که به دلیل پیری، مصلحت اندیشی و محافظه کاری زیادی را دارد. این محافظه کاری و مصلحت اندیشی اجازه نمی دهد که مسوولان ریسک کنند و کارها را به جوان ترها بسپارند به این بهانه که جوانان تجربه کمتری دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، لیست کاندیداهای شهرداری تهران که اخیرا منتشر شد، واکنش مثبت و منفی های زیادی را در پی داشت. برخی این لیست را کارآمد می دانستند و برخی دیگر نظر متفاوتی داشتند. یکی ازایراداتی که به این لیست آورده شد، مسئله سن بالای برخی کاندیدا با وجود تاکید مسوولان به جوان گرایی بود. با توجه به تایید قانون ممنوعیت تصدی مناصب دولتی توسط بازنشستگان، تقریبا نیمی از کاندیداهای شهرداری از نظر قانونی مجاز به شهردار شدن نیستند. علی رغم تاکیدات مکرر مسوولان بر جوان گرایی باز هم ما شاهد لیستی هستیم که اکثر اعضا آن جوان نیستند. در این خصوص با  امید محدث، مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت و گویی داشتیم  که در ادامه می خوانید.

محدث در این خصوص تایید قانون ممنوعیت تصدی مناصب دولتی توسط بازنشستگان گفت: «این قانون فرصت خوبی  برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی کشور  و ابراز وجود آنان در عرصه های مختلف اجتماعی و ساختار اجرایی است. بزرگترین مشکل در این راه وجود افرادی با سابقه کار بالا در ساختار اجرایی است که با تصویب و اجرایی شدن این قانون، راه برای جوانان باز می شود.»

او درباره علت جوان نبودن لیست کاندیداهای شهرداری گفت: « اعضای شورای شهر تهران باید در نظر داشته باشند که باید فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که مشمول این قانون نباشد ، زیرا ممکن است دوباره منجر به استعفا و آشفتگی شود و دوباره اعضا مجبور به انتخاب شهردار شوند. در واقع اگر از بین جوانان لایق و کارآمد و باتجربه شخصی را به تصدی شهرداری برگزینند،  از مشکلات بعدی و دوباره کاری جلوگیری می شود.»

او درباره کفایت و کاردانی جوانان برای تصدی چنین منصب پرحجمی گفت: « قطعا هستند کسانی که به اندازه کافی  لایق و با تجربه اند و با وجود حجم کار اجرایی سنگین شهرداری و انرژی فوق العاده ای که می طلبد، برای این شغل مناسب هستند. افراد در شهرداری تهران با حوزه های بسیار پر زحمتی روبرو هستند،  مدیران با سن بالا توانایی این را ندارند که چنین منصب سنگینی را مدیریت کنند. هر چند برخی معقدند جوانان بی تجربه هستند اما شهرداری این تجربه را به خود دیده است که افرادی با سابقه بالا کاری وارد شهرداری شده اند اما نتوانسته اند به درستی از عهده این کار بر بیایند در صورتی که خیلی از جوانان بهتر توانستند عهده دار مناصب خود شوند. اتفاقا جوانان با تجربه ای که به آنان بی توجهی می شود و مورد کم لطفی قرار می گیرند نیز در کشور وجود دارند.»

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان در پایان تصریح کرد: ما ساختاری برای اینکه جوانان‌مان را برای پذیرفتن مسوولیت های اجتماعی تربیت کنیم، بوجود نیاوردیم و اجازه ندادیم افراد کسب تجربه کنند. البته مثال هایی از به کار گماشتن جوانان وجود دارد. از جمله اینکه قالیباف در سن 42 سالگی شهردار تهران شدند یا آقای کرباسچی هم حدود 31 سال داشتند.  در اوایل انقلاب به جوانان اعتماد شد حالا نوبت به این ها است که به جوانان نسل جدید اعتماد کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز