گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهانیان از روز کتاب گفتند و ایرانیان از کشف یک مومیایی

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۵:۰۱:۰۲
کد خبر: ۷۰۰۲۷۶
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهانیان از روز کتاب گفتند و ایرانیان از کشف یک مومیایی
امروز 3 اردیبهشت مصادف با 22 آوریل ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر کتاب و ایرانیان درگیر کشف جنازه پهلوی اول هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 4 اردیبهشت ماه، ترندهای برتر جهانی توییتر شامل #MondayMovition, #WorldBookDay, #RBNYvCHI, #royalbaby هستند.

23 آوریل رویداد سالانه روز جهانی کتاب است. این روز توسط یونسکو نامگذاری شده است. در سال ۱۹۹۵ یونسکو تصمیم گرفت که روز جهانی کتاب و حق نشر در این روز جشن گرفته شود. از جمله دلایل انتخاب این روز یکی سنت مردم کاتالونیای اسپانیا است که هر سال در این روز با فروش هر کتاب یک گل رُز به خریدار داده می‌شود و از سوی دیگر تقارن آن با تولد یا مرگ تعدادی از نویسندگان و چهره‌های ادبی مشهور جهان نظیر : میگل سروانتس، ویلیام شکسپیر، اینکا گارسیلاسو دلاوگا، مانوئل وایه خو و ولادیمیر نابوکف و تنی چند از شخصیتهای فرهنگی جهان است.

هدف از اختصاص روزی برای بزرگداشت کتاب و حق مؤلف ، تجلیل جهانی از کتاب و مؤلفین، تشویق همگان و به‌خصوص جوانان برای کشف لذت خواندن، تقدیر و حمایت از کسانی که در رشد و اعتلای فرهنگی و اجتماعی جامعة بشری نقش و سهم بسزایی داشته‌اند، توسعة صنعت نشر، ترویج جریان آزاد کتاب و تضمین دسترسی عموم به آن و بالاخره جلب توجه سازمانها، انجمن‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی به این آسانترین و ارزنده‌ترین روش کسب دانش، بیان احساس و اندیشه و قدیمی‌ترین وسیلة ارتباط معنوی و کلید توسعة آموزش پایه، مبارزه با فقر و توسعة فراگیر است.

همچنین ترندهای ایرانی توییتر همچنان به #مرتضوی، #ساکت_نمیمانم، #ایران و #رضاشاه اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است که دیروز حین گسترش و اندکی حفاری در منطقه شاه عبدالعظیم، پیکر مومیایی شده رضاشاه، شاه اسبق ایران ⁩  پیدا شده است.

یک کاربر توییتر نوشت:

«یرون آمدن جنازه ⁧ #رضا‌شاه ⁩ از خاک، یادآور ماجراهایی است که فرهاد کشوری در رمان ⁧ #مردگان_جزیره‌ی_موریس ⁩ با الهام از زندگی و سالهای تبعید پهلوی اول نوشته است. یک موقعیت سورئال! و البته در تاریخ، عبرتهاست!»

همچنین یک کاربر توییتر در خصوص هشتگ #ایران نوشته بود:

«شهر مراوه تپه و کلاله از پرتعداد ترین ⁧ #ازدواج_فامیلی ⁩ را در ⁧ #ایران ⁩ دارد (میانگین ایران: 40%) عایشه محمودی ۵۶ ساله از روستای یانبلاغ با پسرخاله خود ازدواج کرد. دارای ۱۰ فرزند است 3 فرزند او معلول جسمی حرکتی هستند. همسرش انها را ترک کرده. رنج امثال عایشه کمتر مورد توجه بوده.»

و اما امروز 4 اردیبهشت مصادف با 24  آوریل  جهانیان در حال گرامیداشت روز جهانی کتاب  و ایران درگیر جنازه رضا شاه، شاه اسبق ایران.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز