معاون امور استان های انجمن سواد رسانه ای ایران مطرح کرد ؛

رفع انحصار تلگرام با زور و اجبار نمی شود/ شکستن انحصار تلگرام بدون فیلتر امکان پذیر است

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۵:۳۵:۲۴
کد خبر: ۷۰۰۷۲۱
رفع انحصار تلگرام با زور و اجبار نمی شود/ شکستن انحصار تلگرام بدون فیلتر امکان پذیر است
معاون امور استان های انجمن سواد رسانه ای ایران با تاکید بر اینکه شکستن انحصار تلگرام بدون فیلتر امکان پذیر است، گفت: مسئولان مرتبط با حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید بجای فیلتر بر افزایش سواد رسانه ای مردم و ایجاد فضای رقابتی در پیام رسان های داخلی تمرکز کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ سجاد خسروانیان به تجربه ناموفق کشور روسیه در فیلتر تلگرام اشاره کرد و افزود: باید به جای فیلتر روی افزایش سواد رسانه ای مردم، فرهنگ سازی و افزایش قدرت سرویس های داخلی متمرکز شویم.

عضو هیات مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران با بیان اینکه فیلتر تلگرام و پیام رسان های خارجی، رقابت و تلاش برای افزایش کیفیت را از پیام رسان های داخلی می گیرد، گفت: تنها راه تقویت پیام های رسان های داخلی و از بین بردن انحصار پیام رسان های خارجی افزایش سواد رسانه ای مردم است.

خسروانیان تاکید کرد: تا زمانی که سواد رسانه ای مردم افزایش نیابد هرگونه تلاش برای مهار و کنترل آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بی فایده است، افزایش سواد رسانه‌ای باعث می‌ شود فضای مجازی سالم، مفید و امنی در اختیار همگان قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه در رشته ارتباطات گفت: در طول سال های گذشته کسب و کارهای زیادی در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به خصوص در تلگرام ایجاد شده که در صورت فیلتر تلگرام این کسب ‌و کارها تحت تأثیر قرار می گیرد.

خسروانیان بخش اعظمی از معضلات و آسیب های موجود در فضای مجازی را از نداشتن سواد رسانه ای دانست و افزود: اگر سواد رسانه‌ای عموم مردم، مسئولان و اصحاب رسانه در فضای مجازی افزایش پیدا کند هیچ گاه نیازی به فیلتر پیام رسان های خارجی نخواهیم داشت.

قائم مقام سابق انجمن سواد رسانه ای ایران در پایان خاطر نشان ساخت: ممکن است برخی اعضای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران موافق فیلتر تلگرام باشند اما تا زمانی که در میان اعضای انجمن رأی گیری نشود نمیشود نظر این عده را به همه اعضا تعمیم داد هر چند به نظر میرسد در ضرورت رفع انحصار تلگرام تردیدی نیست ولی رفع انحصار باید همراه با اقناع مردم همراه باشد و نه زور و اجبار.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز