مصوبه وزارت علوم؛

نحوه ارائه نمره آزمون زبان دوره دکتری دانشگاه آزاد ابلاغ شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۴:۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۰۰۹۶۷
نحوه ارائه نمره آزمون زبان دوره دکتری دانشگاه آزاد ابلاغ شد
نحوه ساماندهی و نظارت بر آزمون‌های بین المللی با ابلاغ مصوبه جلسه 798 شورای عالی انقلاب فرهنگی معین شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در این مصوبه که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارند؛ مقرر شده «مسئولیت ساماندهی، هماهنگی، صدور مجوز و نظارت بر برگزاری آزمون‌ها بین المللی از قبیل GMAT GRE و Microsoft cise و تمام آزمون‌های زبان خارجی و سایر امور مربوطه از جمله انجام مذاکرات، تهیه و اجرای تفاهم‌نامه بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌تواند راسا نسبت به صدور مجوز و نظارت و انجام سایر امور فوق الذکر در خصوص برگزاری آزمون‌های بین المللی مربوط به آن وزارت و آزمون‌های تخصصی علوم پزشکی اقدام کند.
تبصره 1- آیین نامه‌های اجرایی موضوع این ماده واحده حسب مورد به تصویب وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد رسید.

تبصره 2- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند گزارش عملکرد سالانه خود راجع به این ماده واحده را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.
این مصوبه در تاریخ 27 فروردین ماه 1397 توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرای به نهادهای مجری ابلاغ شده است. 

مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روزهای ۹ تا ۱۱اردیبهشت نمایشگاه ۳ روزه سلامت برگزار می‌کند.

مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دبیرخانه منطقه یک مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت، در روزهای ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ماه، نمایشگاه سه روزه سلامت را برگزار می‌کند. 

برنامه‌های نمایشگاه با شعار «سلامت برای همه» برنامه ریزی شده است. برگزاری مسابقات مفرح و شاد در غرفه اداره تربیت بدنی، مشاوره تغذیه و سمپلینگ منوهای غذایی در غرفه اداره تغذیه دانشگاه، تست رایگان شخصیت شناسی، مشاوره روانشناسی و برگزاری مسابقه شادکامی و دابسمش، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در غرفه مرکز مشاوره دانشگاه و ارائه محصولات ارگانیک از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

تعیین ناهنجاری‌های اسکلتی با اسکن کف، ارائه محصولات شرکت‌های غذایی و ارائه مشاوره رایگان تغذیه توسط متخصص تغذیه در زمینه‌های سلامتی و زیبایی با اصلاح عادات غذایی، تغذیه در بیماری‌ها فشار خون، کبد چرب، بیماری‌های قلبی و دیابت و تغذیه در زمان امتحانات،اصلاح نیازهای غذایی افراد سالمند و کمک به تنظیم وزن به قد کودکان در منحنی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود.

علاوه بر آن خدماتی چون معاینه رایگان پزشک،خدمات رایگان پرستاری، خدمات بینایی سنجی، مشاوره رایگان خدمات مامایی و مشاوره رایگان طب سنتی و انجام حجامت توسط پزشک متخصص طب سنتی ارائه خواهد شد. 
آزمایش رایگان قند و چربی خون، انجام رایگان تست سل و آزمایش رایگان FIT (سرطان کولون) از دیگر خدماتی است که در حاشیه نمایشگاه سلامت عرضه خواهد شد.

بخشنامه «زمان و نحوه ارائه نمره آزمون زبان خارجی برای دانشجویان دوره های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی» ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در این بخشنامه آمده است: باتوجه به اهمیت استفاده از منابع بین المللی در آموزش و پژوهش دوره دکتری، مقرر شد برنامه ریزی لازم برای ارزیابی به موقع نمرات زبان خارجی دانشجویان از شروع دوره آموزشی دانشجو صورت گیرد.

برای سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ دانشجویان دوره دکتری می توانند در صورت حصول سایر شرایط به صورت استثنائی و قبل از کسب حد نصب نمره زبان، در آزمون جامع شرکت کنند.

همچنین در صورت قبولی در آزمون جامع، نتیجه این آزمون تا حداکثر شش ماه بعد، به شرط قبولی در آزمون زبان و کسب حد نصاب لازم اعلام خواهد شد. در غیر این صورت، قبولی در آزمون جامع نیز ابطال می شود.
دانشجویان می توانند در آزمون های ماهیانه زبان مرکز سنجش و پذیرش و یا سایر آزمون های زبان مورد قبول دانشگاه مطابق مصوبه جلسه ۲۴۶ مورخ ۱۲ دی ماه ۹۶ شرکت و نمره قبولی کسب کنند و یا با شرکت در دوره آموزشی زبان مرکز سنجش و پذیرش (در سه بخش شش هفته ای) و به شرط کسب حد نصاب سه آزمون مربوطه، برنامه آموزشی خود را دنبال کنند.
دفاع از پیشنهاد رساله دکتری منوط به طی تمامی مراحل فوق است.

پیوست خدمات مددکاری اجتماعی در مراکز مشاوره دانشجویی، برای برنامه های پیشگیری و مداخله ای ابلاغی به دانشگاه‌ها، تهیه و تدوین می شود.
به گزارش ایرنا به نقل از سازمان امور دانشجویان، سی و سومین کارگروه تخصصی مددکاری در دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با حضور مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت و اعضای این کارگروه برگزار شد، در این نشست برخی از موضوعات به شرح زیر بررسی شد:
- تهیه و تدوین برنامه مراقبت و پیگیری مددکاری اجتماعی گروه‌های خاص در محیط‌های خوابگاهی و دانشجویی با تاکید ویژه بر پیشگیری و مداخله در بحران.
- تهیه و تدوین پیوست خدمات مددکاری اجتماعی برای برنامه های پیشگیری و مداخله ای ابلاغی به دانشگاه‌ها از قبیل مداخله در شکست های عاطفی، پیشگیری از مصرف مواد در محیط های دانشجویی، مداخله در اقدامات خود آسیب رسان دانشجویان و در قالب نقش و وظایف تخصصی مددکاران اجتماعی در مراکز مشاوره دانشجویی.
- تهیه نظام نامه ای جهت مساعدت و حمایت‌های مالی از دانشجویان درگیر مشکلات و نگرانی اقتصادی جدی.
- تدوین مجموعه ای شامل بازتعریف نقش ها و فرایندهای تخصصی مددکاری اجتماعی در مراکز مشاوره دانشجویی شامل کیفیت و کمیت خدمات مددکاری اجتماعی مختص مراکز مشاوره دانشگاه‌ها.
- تهیه شرح وظایف کامل مددکاران اجتماعی مختص مراکز مشاوره دانشجویی.
- تدوین برنامه ای با هدف آسیب شناسی مشکلات و آسیب های روانی اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی با تاکید بر نقش و فعالیت مددکاران اجتماعی در محیط های خوابگاهی(خوابگاه‌های اصلی دانشگاه، مراکز خودگردان و پانسیون‌ها).
- حمایت علمی و فنی در حوزه تخصصی مددکاری اجتماعی در قالب تعیین برنامه سوپرویژنی منطقه ای و یا استانی.- استفاده از ظرفیت گروه‌های همیار سلامت روان در راستای بازتولید سرمایه اجتماعی در قالب تهیه و سرفصلهای آموزشی به این منظور و گنجاندن آن در برنامه های آموزشی و اجرایی گروه های همیار سلامت روان در دانشگاه‌ها.
براساس این گزارش، برخی از موارد مطرح شده در این نشست بطور ضمنی مورد بررسی قرار گرفته و پیش نویس اولیه آن قبلا توسط این کارگروه تهیه و ارائه شده بود.

همچنین برنامه برگزاری پنجمین کارگاه آموزشی کشوری ویژه مددکاران اجتماعی مراکز مشاوره دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در دانشگاه یزد نیز ارائه شد.

موضوعات این کارگاه آموزشی شامل مداخله در بحران و برنامه های مراقبتی برای دانشجویان دارای مشکلات روانی اجتماعی، مهارت‌های ارزیابی و گزارش نویسی، تدوین و اجرای برنامه های توانمندسازی و حمایت اجتماعی برای دانشجویان و مداخلات مددکاری اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی(آسیب شناسی محیطی، مداخلات حمایت و مراقبتی، حل تعارضات و بهبود روابط بین فردی) بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز