گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر خبرهای خودساخته و ایرانیان همچنان درابهام سرنوشت یک مومیایی

۱۳۹۷/۰۲/۰۷ - ۰۶:۵۶:۲۳
کد خبر: ۷۰۱۳۸۵
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر خبرهای خودساخته و ایرانیان همچنان درابهام  سرنوشت یک مومیایی
امروز 3 اردیبهشت مصادف با 22 آوریل ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبارسازی های خود و ایرانیان بعد از گذشت چند روز کماکان به دنبال یک مومیایی.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 7 اردیبهشت ماه، ترندهای برتر جهانی توییتر به #TakeYourChildToWorkDay, #kanye, #NationalPretzelDay #ThursdayThoughts اختصاص یافته‌اند.

یک کاربر توییتر در مورد هشتگ #TakeYourChildToWorkDay نوشت:

«پسرم قصد داشت که امروز با من کار کند.  اما من هم تصمیم گرفتم در خانه کار کنم،  در واقع، او فقط می‌خواست مدرسه را ترک کند.  کودک‌تان را همراه خود در روز کاری ببرید.»

NationalPretzelDay به روز ملی یک نوع شیرینی برمی‌گردد.

و اما بعد از گذشت چندین روز هنوز ترندهای ایران شامل #رضاشاه، #ایران، #شفافیت‌_بیت‌المال و #آه88 است.

محمد جواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران درباره جسد مومیایی کشف شده در حرم عبدالعظیم گفت: «متاسفانه هیچ اطلاع رسمی و دقیقی نه توسط آستان حرم عبدالعظیم در اختیار ما و مردم قرار گرفته و نه توسط مقامات قضایی و مسئولین مرتبط در این حوزه اطلاعاتی داده شده است.» همچنین وی از خاکسپاری این مومیایی در محلی نامعلوم خبر داد.

یک کاربر توییتر در مورد هشتگ ایران نوشت:

«‌محمدجواد ⁧ #ظریف ⁩ و ⁧ #قاسم_سلیمانی ⁩؛ ۲ بازوی سیاست خارجی ایران هستند. ظریف مهمترین چالش بین‌المللی ۲۰ سال اخیر ایران را به سرانجام رساند؛ حاج قاسم هم مهمترین چالش‌های سیاسی-امنیتی خاورمیانه را به نفع ⁧ #ایران ⁩ مدیریت کرد. به داشتن هر ۲دوی این عزیزان مغروریم.»

در ادامه کاربر دیگری توییت کرد:

«‌یک مولفه ⁧ #امید ⁩ ما امید به مسوولان و خدمتگزاران واقعی کشور است. این‌که ⁧ #ظریف ⁩ با سلیقه‌ی سیاسی ما چقدر سازگار است یک بحث است ولی معتقدم او صادقانه تلاش می‌کند بهترین نتیجه را برای ⁧ #ایران ⁩ بگیرد. ‌فشارها علیه ظریف دغدغه‌ی آزادی نیست که طلب ویرانی‌ست.»

و اما امروز 7 اردیبهشت مصادف با 27  آوریل سایه یاددهی اخلاق کاری بر سرجهان است و این‌بار ایران در معما جنازه رضاشاه.

 

 

 

 

نظر شما