گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر درخت کاری و ایرانیان همچنان گرفتار معمای یک جسد

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۵:۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۰۱۶۰۰
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر درخت کاری و ایرانیان همچنان گرفتار معمای یک جسد
امروز 8 اردیبهشت مصادف با 27 آوریل ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار ورزش و درخت‌کاری و ایرانیان در جستجوی جواب معمای جسد پیدا شده در شهرری.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 8 اردیبهشت ماه، ترندهای برتر جهان و ایران توییتری به #WWEGRR, #NFLDraft, #AeborDay, #FridayFeeling  و #رضاشاه، #ایران، #پرسپولیس و #ظریف اختصاص یافته‌اند.

امروز روز درختکاری در آمریکا است. همچنین قدیمی‌ترین درخت در غرب آمریکا وجود دارد که بیش تر 5000 سال است که این درخت در بریستلکون جزو قدیمی‌ترین درختِ درختان جهان زندگی می‌کند.

این روز برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتون (J.Sterling Morton)از ایالت نبراسکای آمریکا در تاریخ ۱۰ آوریل ۱۸۷۲ پایه گذاشته شد. در ایالات متحده بعدها این روز (Arbor Day)، به چهارمین جمعه آوریل، منتقل شد.

همچنین NFLDraft اسم یک تیم فوتبال آمریکایی است.

لازم به ذکر است که دیروز پرسپولیس با برد در برابر سپیدرود 64 امتیازی و با اقتدار قهرمان لیگ هفدهم شد. وزیر ورزش و جوانان جام قهرمانی لیگ برتر  را به هانی نوروزی، فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس اهدا کرد.

یک کاربر توییتر در مورد هشتگ پرسپولیس نوشت:

«‌هوادارانی که از ورود به ورزشگاه و شرکت در جشن قهرمانی ⁧ #پرسپولیس ⁩ منع شده بودند، نه شیشه شکسته بودند، نه دعوا کرده بودند و نه شعارهای نژادپرستانه داده بودند. فقط زن بودند. ‌در سال ۲۰۱۸!»

لازم به ذکر است که ‌اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ⁧ ظریف ⁩ در یک اندیشکده آمریکایی درباره اینکه ⁧ حجاب ⁩ ⁧ فرهنگ ⁩ ایران است و در ⁧ ایران ⁩ ⁧ آزادی ⁩ ⁧ عقیده ⁩ و ⁧ مذهب ⁩ وجود دارد و کسی بخاطر آنچه در خانه‌اش انجام می‌دهد ⁧ مجازات ⁩ نمی‌شود، واکنش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

یک کاربر توییتر در مورد ظریف نوشت:

«‌تخریب ظریف تخریب دیپلماتی است که پیچیدگی‌ها و واقعیت‌های سیاسی ایران و جهان را به خوبی می‌داند و قادر به پاسخگویی است.نه همچون جلیلی بیانیه‌خوان است و ضدغرب و نه همچون ساده‌لوحان شیفته غرب.تخریبش می‌کنند چون در گفت‌وگو و مذاکره قدرتمند است و ایران نباید با جهان گفت‌وگو کند. #ظریف»

و اما امروز 8 اردیبهشت مصادف با 28  آوریل سایه درخت و سرسبزی بر سرجهان است و ایران به دنبال رضاشاه  و اظهارات وزیرامور خارجه.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز