در جلسه هم اندیشی روسای سازمان مردم نهاد استان ها و جوانان احزاب مطرح شد ؛

تندگویان: درخواست ما از دولت سپردن کارها و برون سپاری ها به جوانان و سمن های جوانان است

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۷:۰۵:۴۷
کد خبر: ۷۰۱۶۳۸
تندگویان: درخواست ما از دولت سپردن کارها و برون سپاری ها به جوانان و سمن های جوانان است
جلسه هم اندیشی روسای مجامع سازمان های مردم نهاد استان ها و جوانان احزاب با حضور معاون اول ریاست جمهوری و وزیر ورزش و جوانان در مکان مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان خبرگزاری برنا، جلسه هم اندیشی روسای مجامع سازمان های مردم نهاد استان ها و جوانان احزاب با حضور معاون اول ریاست جمهوری ؛ وزیر ورزش و جوانان ؛ معاونت ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان سمن ها  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:«برگزاری کارگاههای ۱۶ ساعته ی کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی به ویژه موضوع طلاق در ۲۱ استان پر طلاق کشور بامجموع ۱۵۸ هزار ساعت  از کارهایی است که در این یکسال انجام گرفت .»

 وی با بیان اینکه  ۳۹۵۳کارگاه آموزش مهارتهای زندگی قبل و  بعد از ازدواج در سال ۹۶ با حضور ۳هزار  و ۵۳۰  مربی که برای هریک به طور متوسط ۳ ساعت کارگاه آموزشی برگزار شد گفت : پیگیری وضعیت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از دواج از بانک مرکزی و تدوین گزارش دوره ای به تفکیک استانها از دیگر کارهایی بود که انجام گرفت  که براساس آن دریافتی از بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ به تعداد۱۱۷۵۲۸۴ تسهیلات ازدواج پرداخت شده است که کل متقاضیان ۱۲۹۰۸۸۴ نفر و متقاضیان در صف تعداد ۱۱۵۶۰۰ نفر است که این امر نشان می دهد درصد دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در سال ۹۶ ؛ ۹۱/۰۴ درصد بوده است.

تندگویان با گفتن از اینکه هم اکنون تعداد ۱۸۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و‌خانواده در کشور فعال است ادامه  داد : تعداد ۵۸ خانه جوان در کل کشور فعال است که از این تعداد ۳۲ خانه جوان در مرکز استان و ۲۶ خانه جوان در سطح شهرستانها فعالیت خود را پیگیری می کنند.در واقع بالغ بر ۵۵ درصد این خانه ها در سطح مراکز استان و ۴۵ در صد در شهرستان ها راه اندازی  شده اند.

در سال گذشته  ۳۰ مجمع استانی سازمانهای مردم نهاد جوانان در سراسر کشور ،راه اندازی شد.

 وی افزود : حمایت از طرح ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور از جمله اقدامات صورت گرفته است که در این حوزه ۶۶۳ عنوان در سال ۹۶ مورد حمایت قرار گرفته اند.

تندگویان تصریح کرد:« به ۶۶۳ طرح مطرح شده از طرف سمن ها تسهیلاتی اعطا شد و جشنواره نشاط و امید با حضور ۱۸۰ هزار جوان برگزار شد. »

تندگویان از استانداران خواست که سمن ها را به رسمیت بشناسند و افزود:« استانداران موظف هستند سالانه ۱۰ جلسه ستاد ساماندهی را برگزار کنند. اما برخی استان ها حتی ۳ جلسه سالانه هم برگزار نمی کنند. درخواست ما شناسایی این سمن ها است.»

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان  از دولت تقاضا کرد در سپردن کارها به جوانان انعطاف بیشتری نشان دهند. او خطاب به معاون اول ریاست جمهوری گفت:« بهترین دوران، همان دورانی بود که شما مدیریت را به دست گرفتید. حالا از شما تقاضا می شود تا به جوانان اعتماد بیشتری کنید و در برون سپاری کارها به جوانان بیشتر اعتماد کنید.»

 گفتنی است ؛ معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان در بخش دوم سخنان خود  نیز در جلسه هم اندیشی روسای مجامع سازمان های مردم نهاد استان ها و جوانان احزاب گفت : در سال گذشته  ۸ هزار ۹۴۱ برنامه در هفته جوان از جمله تقدیر و تجلیل از جوانان برتر در حوزه های مختلف برگزار شد.

وی تاکید کرد : در سالی که پشت سر گذاشتیم یک‌جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ،۱۴۶ ستاد استانی و ۱ هزار ۶۲۴ ستاد برگزار شد که در مجموع ، ستادهای تشکیل شده ۱ هزار و ۷۷۱ مورد بود.۴۲ جلد گزارش ملی وضعیت جوانان کشور تدوین شدو ۳۱ مجلد با عنوان آسیبهای اجتماعی منتشر شد.

ضمن انجام ۱۲ سفر استانی طی ۷ ماه گذشته ، ۱۸ نشسته‌ هم اندیشی مجامع استانی در حضور وزیر ورزش و‌جوانان انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز