تحقیقات نشان می‌دهد؛

خاصیت‌های بی‌نظیر وانیل برای سلامتی

۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۲۱:۰۳:۵۵
کد خبر: ۷۰۳۳۱۱
خاصیت‌های بی‌نظیر وانیل برای سلامتی
وانیل شهرت زیادی به دلیل عطر و طعم دلپذیرش دارد. اما فواید آن تا حدودی ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، با خاصیت‌های وانیل برای سلامتی آشنا شوید.

وانیل؛ برای بهبود هضم غذا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، وانیل علاوه بر عطر خوبی که دارد یک ماده مفید برای سلامتی است. این ادویه باعث تحریک اشتها شده و هضم غذا را راحت می‌کند. در واقع وانیل باعث تحریک و کنترل ترشحات معده می‌شود.

وانیل ضد استرس است

تأثیر وانیل در سیستم عصبی ما همانند تأثیر شکلات است. وانیل باعث تحریک سیستم عصبی شده و استرس و نگرانی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بوی مطبوع این ادویه آرام‌بخش است و افسردگی را کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است در مواردی که مضطرب یا افسرده هستید بیشتر از وانیل بهره ببرید.

وانیل پیری را به تأخیر می‌اندازد

وانیل برای پوست، مو و ناخن‌ها فوق‌العاده است. در واقع این ادویه گرمسیری سرشار از فنول است که باعث کاهش اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد روی سلول‌های سالم می‌شوند. به همین دلیل نیز مصرف وانیل پیری سلولی را به تأخیر می‌اندازد.

وانیل؛ ضد خستگی و ضد بی‌خوابی است

وانیل با خستگی مغز و خستگی جسمی مقابله می‌کند و برای افرادی که به دنبال درمان بی‌خوابی و داشتن خوابی راحت هستند توصیه می‌شود. برای این کار کافی است که قبل از خواب یک لیوان شیر با وانیل و عسل میل کنید.

وانیل؛ ضدعفونی کننده طبیعی

عصاره وانیل یک ضدعفونی کننده طبیعی است. در واقع از این ادویه برای درمان گزش و نیش حیوانات و حشرات استفاده می‌کنند. برای اینکه از فواید ضدعفونی کنندگی آن بیشترین استفاده را ببرید توصیه می‌شود که آن را با اندکی روغن وانیل طبیعی به طور مستقیم روی جای نیش بزنید.

وانیل؛ همیار لاغری

از آنجایی که وانیل به طور مؤثر با بی‌خوابی مقابله کرده و استرس، اضطراب و فشارهای عصبی را کاهش می‌دهد می‌تواند به طور مشهودی با میل به پرخوری و ریزه خواری نیز مقابله کند. نتایج برخی مطالعات حاکی از این است که حتی انتشار عطر وانیل نیز می‌تواند با اعتیاد و اشتیاق وافر نسبت به شیرینیجات مقابله کند.

وانیل؛ تقویت‌کننده میل جنسی

وانیل یک ماده محرک جنسی طبیعی است و میل جنسی را افزایش می‌دهد. در برخی کشورهای آمریکای جنوبی برای مقابله و برطرف کردن اختلالات نعوظ مردانه از وانیل استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توانید از این ادویه در تهیه نوشیدنی‌ها و غذاها بیشتر استفاده کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز