گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر اخبار مطبوعات و ایرانیان نگران برجام

۱۳۹۷/۰۲/۱۴ - ۰۵:۴۱:۰۳
کد خبر: ۷۰۳۵۱۹
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر اخبار مطبوعات و ایرانیان نگران برجام
امروز 14 اردیبهشت مصادف با 4 می ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار مطبوعات و ایرانیان نگران سرنوشت برجام هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 14 اردیبهشت ماه، ترندهای برتر جهان و ایران شبکه اجتماعی توییتر به #NationalDayOfPrayer, #WorldPressFreedomDay, #ThursdayThoughts, #WPFD2018 و #تلگرام، #ظریف، #برجام و #ایران است.

امروز روز ملی خرد و روز آزادی مطبوعات است که هشتگ آزادی مطبوعات دو جایگاه در 4 ترند اول جهانی توییتر به خود اختصاص داده است.

روز ملی خردجشنی سکولار برای سکولاریست‌ها و آزاداندیشان است، که در پاسخ به «روز ملی عبادت»، یک جشن رسمی در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. این روز در اولین پنج‌شنبه ماه مه هر سال برگزار می‌شود، تا با روز ملی دعا تلاقی کند، زیرا بسیاری از گروه‌های سکولار آن را برخلاف قانون اساسی می‌دانند.

پیشنهاد «روز ملی خرد» در سال ۲۰۰۳ توسط انجمن انسان‌گرای آمریکایی و انسان‌گرایان منطقه واشینگتن، در پاسخ به روز روز ملی دعا مطرح شد. از جمله فعالیت‌های این روز، اهدای غذا، اهدای خون، یا فراخوانی گروه‌ها به جلسه‌های شهری برای پایان دادن به روز ملی عبادت است.

همچنین دیروز، روز جهانی آزادی مطبوعات بود؛ یک رویداد سالانه است که در ۳ مه، برگزار می‌شود. این روز توسط یونسکو نامگذاری شده‌است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۳ میلادی در چهل و هشتمین اجلاس خود طی مصوبه ۴۳۲/۴۸، روز سوم ماه مه هر سال را به‌عنوان «روز جهانی آزادی مطبوعات» اعلام کرد. این موضوع از قطعنامه مصوب همایش عمومی یونسکو در سال ۱۹۹۱ میلادی تحت عنوان «ارتقای آزادی مطبوعات در دنیا» که جراید آزاد، فراگیر، و مستقل را به عنوان یکی از اجزای ضروری جامعه دموکراتیک تلقی کرده، نشأت گرفت.

یونسکو این نکته را که کشورهای عضو آن مایل هستند روز سوم ماه مه را «روز جهانی آزادی مطبوعات» بنامند به اطلاع مجمع عمومی سازمان ملل رسانید. این روز به یاد سالروز انتشار اعلامیه ویندهوک دربارهٔ ارتقای وضعیت نشریه‌های مستقل و فراگیر آفریقایی انتخاب شد. این اعلامیه در سوم ماه مه ۱۹۹۱ میلادی، در همایشی که به همین منظور توسط یونسکو و سازمان ملل متحد در شهر ویندهوک پایتخت نامیبیا برگزار گردید، به تصویب رسید.

همچنین کاربران توییتر در مورد هشتگ‌های ایرانی توییتر نوشته‌اند:

«محمدجواد ⁧ #ظریف ⁩ در پیام ویدیویی مهمی با سیما و لحنی بسیار جدی با عنوان پیامی از ایران، به ⁧ #آمریکا ⁩ و غرب گفت: ⁧ #ایران ⁩ در موضوع ⁧ #برجام ⁩ نه مذاکره مجدد می کند و نه چیزی برآن می‌افزاید/ آمریکا به توافق جدیدی دست نمیابد.»

«⁩‌⁧#روحانی ⁩  سلاحی دارد چون 24میلیون رای ⁧ #مردم ⁩  ،بایاس وناامیدی پاشیدن به دل توده  جامعه ومردم می خواهند ⁧ #دولت ⁩  تدبیر وامید ⁧ #روحانی ⁩ را خلع سلاح کنند وازسنگر وزارت خارجه ⁧ #ظریف ⁩ خیلی وقته شروع شده است. ‌همسو ⁧ #ناتانیاهو ⁩ ⁧ #ترامپ ⁩ ⁧ #کاسبان ⁩ تحریم ⁧ #دولت ⁩ ⁧ #سایه»

«دکتر ⁧ #ظریف ⁩ برای چندمین بارتحت فشارهای خارجی ووداخلی گفتن. نه ⁧ #برجام ⁩ و موردمذاکره ی مجدد قرارمیدهیم نه چیزی به آن اضافه می‌کنیم. حالابه نظرم وقتشه توزدن هشتگ ها( ⁧ #برجام_موشکی ⁩ )و تحلیل هامون(مهره ی دشمن خطاب کردن)کمی تجدیدنظرکنیم. چه بسا آخرتمون رو با این سیاسی کاری ها خراب کرده باشیم.»

و اما امروز 14 اردیبهشت مصادف با 4 می سایه آزادی مطبوعات  بر سرجهان است و سایه تحریم‌های جدید در اثر خروج آمریکا از برجام بر سر  ایران.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز