نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

جامعه ایرانی در مرحله گذار است باید مشکلات را تحمل کنیم/ لغو برجام یک جنایت و فاجعه بین المللی است

۱۳۹۷/۰۲/۱۴ - ۰۶:۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۰۳۵۳۶
جامعه ایرانی در مرحله گذار است باید مشکلات را تحمل کنیم/ لغو برجام یک جنایت و فاجعه بین المللی است
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: «تخریب های داخلی باعث ناامیدی مردم می شود ؛وقتی جامعه ناامید شود می توان به آن هر زخمی وارد کرد . آنها که یاس و ناامیدی ایجاد می کنند صلاح نمی خواهند. »

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ اگر صفحه‌های تاریخ را ورق بزنید، فشارهای عوامل خارجی را بر ایران مشاهده خواهید کرد. تحریم و فشارهایی که تنها منوط به دوره معاصر نیست بلکه از دوران دیرینه سنگی، جنگ ایران و ترکان، حمله اعراب به ایران و ... کشور گربه شکل کنونی خاورمیانه همواره در حال مقاومت در برابر فشارهای خارجی بوده است.

اما برای بررسی تحریم ها و فشارهای خارجی دوران معاصر نزدیک به سال 1359 بر می گردیم .در این سال   اولین تحریم علیه ایران بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت. در همین سال‌ها تا به کنون تحریم‌ها و قطعنامه‌های بسیاری به علت‌های بسیاری علیه ایران صادر شده است.در سال 2016 با مذاکرات نفس‌گیر تیم وزارت امور خارجه به سرپرستی محمدجواد ظریف با کشورهای اروپایی و آمریکا نتیجه برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک مثبت واقع شد.

حال و همین چهارشنبه گذشته ،سخنگوی دولت ایران  اعلام  کرد که به احتمال قوی آمریکا 22 اردیبهشت از برجام خارج می شود . البته که نوبخت در ادامه افزود :« ایران آمادگی کامل در برابر چنین اقدام احتمالی را دارد و برآورد بودجه های لازم صورت گرفته است .»ولی همین خبر؛ موجی از دغدغه ها را برای اقشار مختلف جامعه ایران ایجاد کرد ، فکرهایی که همه به سرنوشت زندگی ایرانیان  بعد از این اقدام احتمالی  بر می گشت و این سوال که تا چه میزان آماده وقوع این رخداد احتمالی هستیم .

سهیلا جلودارزاده نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در خصوص اینکه دولت چه برنامه های اقتصادی برای مواجه با چنین اقدام احتمالی در نظر گرفته است تا جامعه ایران دل نگرانی چندانی نداشته باشد  گفت: «اگر چنین اقدامی صورت گیرد به منزله یک جنایت و فاجعه بین المللی تلقی خواهد شد. البته ضرری که به آن‌ها وارد می‌شود، هویت انسانی و بین‌المللی‌شان را زیر سوال می رود. همچنین ضررهای اقتصادی قابل توجهی نیز به ایران می‌رسد و با کاهش ارزش پول کشور روبرو خواهیم شد که بر زندگی مردم اثر گذار خواهد بود. اگر این تهدیدها و تهاجمات نبود ما از یک ریال قوی برخوردار بودیم؛ ریالی که متکی به کار و تولید داخل بود و ارزش افزوده‌ای که مردم کشور ایجاد کرده بودند اما به علت همین تهاجم‌ها و تحریم‌ها این شرایط وجود ندارد.»

وی با بیان این مطلب که ملت ایران همیشه در معرض تهاجم بوده و همیشه هم مقاوم بوده است  اظهار کرد: «اگر آمریکا از برجام خارج شود این دوره جزو سخت‌ترین دوران محسوب می‌شود. ملت ایران همیشه در مقابل تهاجم‌ها مقاوم  ایستاده  و سربلند  ادامه داده است . در هر دوره‌ای از تاریخ مثل حمله مغول ، محمود افغان و اسکندر بلایی بر سر این ملت آمده اما همین رنج و سختی آن را مقاوم کرده است.در حال حاضر در کشور با دو مشکل اساسی روبرو هستیم. عملکرد سیستم داخل کشور ضعیف شده و ابزارهای لازم برای حفظ انرژی داخلی بکار گرفته نمی‌شود بلکه توسط خود سیستم در حال تخریب است. این ابزارها  اعتماد ملی، مشارکت عمومی و عدالت است.  زمانی که برجام تصویب شد تعداد زیادی از داخل به آن تعرض و ظاهری که وزیر امور خارجه از آن نشان داد را تخریب کردند. در صورتیکه تصویب و مذاکرات برجام بر اساس قانون اساسی کشور با نظارت مقام معظم رهبری بوده است.تخریب های داخلی باعث ناامیدی مردم می شود و وقتی جامعه ناامید شود می توان به آن هر زخمی وارد کرد ، آنها که یاس و ناامیدی ایجاد می کنند صلاح نمی خواهند. مردم با امید می توانند در برابر همه سختی ها مقاومت کنند.»

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: «باید کاری کرد که فشارهای بیرونی موجب اصلاح کشور شود. جامعه ایرانی در مرحله گذار است ؛ باید مشکلات را تحمل کنیم.شرایط سخت خواهد شد ولی همراهی مردم با دولت و دولت با مردم موجب خواهد شد از این مرحله نیز گذر کنیم آنهم مثل همیشه سربلند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز