دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی مطرح کرد؛

استقبال جهانی از محصولات پروبیوتیک/ پیشرفت خوب کشور در استانداردسازی محصولات پروبیوتیک

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۱:۲۶:۵۵
کد خبر: ۷۰۳۸۲۷
استقبال جهانی از محصولات پروبیوتیک/ پیشرفت خوب کشور در استانداردسازی محصولات پروبیوتیک
استقبال مردم در استفاده از محصولات پروبیوتیک رو به گسترش است و با توجه به کاری که رسانه ها انجام داده اند اطلاع رسانی خوبی در خصوص مزایای استفاده از محصولات پروبیوتیک انجام شده است .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی در ششمین سمپوزیوم بین المللی فدراسیون انجمن های آسیایی باکتری های اسید لاکتیک و چهارمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در خصوص استانداردسازی پروبیوتیک ها گفت: «در حال حاضر ما فاصله علمی زیادی با کل دنیا داریم و در ایران یک عقب ماندگی نسبی داریم و بازهم نسبت به اینکه دیر شروع کرده ایم پیشرفت خوبی داشته ایم و نمی توانیم بگویم در این مدت کم بد عمل کرده ایم.»

او در ادامه در خصوص آگاه سازی عمومی استفاده از محصولات پروبیوتیک گفت: «در حال حاضر شرایط به طوری شده که که باید آگاه سازی عمومی بیشتر کار کنیم و استانداردها را وسط بیاوریم همچنین در بحث پروبیوتیک ها این ادعا مفید است و حرفی در آن نیست و ادعاهای اینچنینی در خصوص درمان اسم و ... می شود نیاز به کاربالینی و تحقیقی دارد و برای این کار شرکت ها باید هزینه کنند تا بتوانند با مطالعات بالینی اثبات کنند.»

قانعی تصریح کرد: «علت استقبال جهانی از محصولات پروبیوتیک این است که طی ۵۰ سال اخیر همراه با تغییراتی که در جهان رخ داده مانند تغییرات آب و هوایی تغییراتی نیز در داخل بدن افراد رخ داده است. هر انسان زنده حدود یک کیلوگرم باکتری را با خود حمل می‌کند. این باکتری‌ها سیستم ایمنی بدن را تنظیم می‌کنند و این باکتری‌ها برای بدن مفید هستند.»

در حال حاضر بازار جهانی پروبیوتیکها حدود 32 میلیارد دلار است که تا سال 1404 به 70 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز