گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران‌ / جهانیان درگیر جشن و جنگ و ایرانیان گرفتار سرنوشت یک پیام رسان

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۰۵:۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۰۴۰۳۹
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران‌ / جهانیان درگیر جشن و جنگ و ایرانیان گرفتار سرنوشت یک پیام رسان
امروز 16 اردیبهشت مصادف با 6 می ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار جشن و ایرانیان درگیر یک پیام رسان بودند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 16 اردیبهشت ماه، ترندهای برتر جهان و ایرانی توییتر به #HappyCincoDeMayo, #CincoDeMayo, #Kanye, #SaturdayMorning و #فیلتر #تلگرام #ظریف و برجام اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است که

سینکو دی مایو نام یک روز جشن در مکزیک و ایالات متحده آمریکا است. در این جشن، افراد با میراث لاتینو و اسپانیایی زبان، پیروزی مکزیک را بر فرانسه در نبرد پویئ بلا در پنجم می ۱۸۶۲ جشن می‌گیرند. سینکو دی مایو به زبان اسپانیایی به معنی پنجم می می‌باشد.

امروزه این جشن در برخی ایالات مکزیک و بیشتر در آمریکا و بویژه در ایالات تگزاس و کالیفرنیا مرسوم و گرامی داشته می‌شود. این جشن‌ها اغلب همراه با شادی و پایکوبی و مراسم شکافتن پینیاتا همراه است.

همچنین در ایالات متحده، جاییکه بیش از 30 میلیون آمریکایی مکزیکی تبار زندگی می‌کنند، "سینکو دی مایو" مفهوم جدیدی به خود گرفته و بیشتر به فستیوال فرهنگ ملت‌های آمریکای لاتین تبدیل شده است.

آمریکایی‌ها غذاها  می‌خورند و موسیقی، رقص و رنگ‌های شاد این فرهنگ را می‌توان در اطراف شهر مشاهده کرد.

حسن خجسته توییت کرده بود:

«‌شنیده ها حاکی است آقای ⁧ #رئیس_جمهور ⁩ در جلسات ۲-۳ هفته اخیر با ⁧ #فیلتر_تلگرام ⁩ موافقت دارند ولی زمان اجرا را مناسب نمی‌دانند، علی‌الظاهر شورای عالی اطلاع‌رسانی و ادمین اینستاگرام از این موضوع بی‌اطلاع بودند.»

همچنین ماکرون خطاب به دونالد ترامپ در مورد برجام گفت: «خروج از برجام یعنی آغاز جنگ.»

و اما امروز 16 اردیبهشت مصادف با 6 می سایه جشن و پایکوبی   بر سرجهان است و ایران به دنبال شخص صادرکننده دستور فیلترینگ تلگرام.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز