گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهانیان درگیر اخبار هنری و ایرانیان چشم دوخته به قیمت دلار

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۶:۵۴:۱۳
کد خبر: ۷۰۴۳۴۲
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهانیان درگیر اخبار هنری و ایرانیان چشم دوخته به قیمت دلار
امروز 17 اردیبهشت مصادف با 7 می ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار برنامه تلویزیونی و ایرانیان بعد از گذشت چند روز در شُک 7 هزار تومانی شدن دلار.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 17 اردیبهشت ماه، درحالیکه جهانیان درگیر ترندهای #WWEBackLash, #RenewTimeLess, #AmericanIdol, #TimeLess هستند، ترندهای ایرانی توییتر به #دلار، #تلگرام، #برجام و #ظرف اختصاص یافته است.

TimeLess نام یک سریال ماجراجویی و اکشن است که بعد از فراز و نشیب‌های بسیار لغو قراردادی اپیزودهای جدید آن در حال ساخت است. این سریال به کارگردانی نیل مارشال است. در این سریال 3 فرد در زمان سفر می‌کنند تا برای حفاظت از تاریخی که ما می‌شناسیم با جنایتکاران مبارزه کنند.

همچنین امریکن آیدل برنامه‌ای تلویزیونی، محصول شبکه تلویزیونی فاکس آمریکا و به سازندگی سایمون فولر است. این برنامه در یازده ژوئن ۲۰۰۲ به منظور جستجوی ستاره جدید موسیقی آغاز شد و تاکنون به عنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب ادامه دارد.

قتی که آمریکن آیدل در آمریکا شروع شد، برنامه‌ای بود که انقلابی در تلویزیون پدید آورد؛ یک برنامه‌ی پیشرو از نسل مسابقات رئالیتی که برای یک دهه همچنان بسیار محبوب و پرطرفدار بود. این برنامه همچنین اولین برنامه‌ای بود که در آن از طریق گوشی‌های تلفن همراه می‌شد به شرکت‌کننده‌ها رای داد. این برنامه در ۵۳ کشور جهان بیش از ۴۶۰ میلیون بیننده دارد.

تا به امروز این برنامه ۵۷ بار نامزد جایزه‌ی «امی» و برنده ۸ جایزه شده است. از جمله جایزه Governors Award در سال ۲۰۱۶ . شرکت کننده‌های این برنامه تا به حال برنده ۱۳ جایزه گرمی، ۲ جایزه‌ی «گلدن گلوب» و اسکار شده‌اند.

تاثیر عمیق و انکارناپذیر«امریکن آیدل» بر صنعت موسیقی همچنان در حال افزایش است. «کلی کلارکسون»، «کری آندروود»، «جنیفر هادسون»، «کاترین مک فی»، «آدام امبرت» و «کریس داتری» از ستاره‌هایی هستند که پیشرفت‌شان را با این برنامه آغاز کرده‌اند.


لازم به ذکر است که دیروز دلار در  ایران به قیمت 6800 رسید که در همین خصوص تعداد بسیاری از کاربران ایرانی مجدد هشتگ #دلار را ترند کرده‌اند.

یک کاربر توییتر در این خصوص نوشت:

«‌⁧ #دلار۷۰۰۰تومنی ⁩ نتیجه ⁧ #قاچاق ⁩ اعلام کردن خرید و فروش ⁧ #ارز ⁩ است. آنهایى که نیاز مبرم به ارز دارند هر قیمتى را برایش مى پردازند و صیادان در پس کوچه هاى فردوسى از این آب گل آلود ماهى مى گیرند. این تصمیم خطرناک را سریعاً اصلاح کنید. فردا دیر است..»

کاربر دیگری توییت کرد:

«‌آقای جهانگیری لیر ترکیه و دینار و همه  ارزها بالا رفته دلال ها رو هم گرفتید صرافی ها هم که تعطیلند به گفت دولتمردانتان جلوی سفرهای مردم رو گرفتید ارز خرید و فروش نشود تلگرام هم که نبض بازار ارز را بالا می کرد حفه کردید پس الان ⁧ #دلار ⁩ و ارزهای خارجی چشونه؟⁦ @Eshaq_jahangiri ⁩»

یک فعال سیاسی و اجتماعی نوشته بود:

«‌⁧ #دلار ⁩ از مرز ٧٠٠٠ تومان گذشت؛ ‌آقای روحانی احتمالا در این خصوص هم یک مقام عالی نظام باعث این افزایش قیمت بوده است!»

کاربر دیگری در ادامه توییت کرده بود:

«‌تلگرام ⁧ #فیلتر ⁩ شد اما قیمت ⁧ #دلار ⁩ کاهش نداشت، ⁧ #طلا ⁩ بالا رفت، انتخابات ⁧ #شهردار ⁩ تهران کمرنگ شد و تصاویر کمتر دست به دست شدن، ‌اما...اطلاع_رسانی قطع نشد، ⁧ #فیلترشکن ⁩ ها از صندوق بیرو اومدن و شبکه های قدیمی مثل ⁧ #فیسبوک ⁩ دوباره برگشتند.»

و اما امروز 17 اردیبهشت مصادف با7 می سایه تلویزیون و موسیقی بر سرجهان است و سایه سیاه دلار و برجام بر سر ایران.

نظر شما