گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر هفته قدردانی و ایرانیان سردرگم فیلترینگ

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۵:۰۱:۰۱
کد خبر: ۷۰۴۶۸۳
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر هفته قدردانی و ایرانیان سردرگم فیلترینگ
امروز 18 اردیبهشت مصادف با 8 می ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار هفته قدردانی معلم و ایرانیان در سیاه چال فیلترینگ.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 18 اردیبهشت ماه، ترندهای برتر جهان و ایرانی توییتر به #TeacherAppreciationWeek, #MondayMotivation, #ThankATeacher, #MSBuild و #ایران، #فیلتر، تلگرام و #دلار است.

امروز شروع هفته آموزش عالی در آمریکا است. در ایالات متحده  روز معلم در روز سه شنبه هفته اول ماه مه در تعطیلات غیر رسمی برگزار می‌شود. این روز با شادمانی و برخی فعالیت‌ها در مدارس به افتخار معلمان جشن گرفته می‌شود. این جشن‌ها تا یک هفته در ماه مه ادامه پیدا می‌کند. دانش‌آموزان در این روز به معلمان خود هدیه و کارت تبریک تقدیم می‌کنند.

یک کاربر توییتر نوشته بود:

«ما باید دستمزد معلمان  را به راحتی پرداخت کنیم. هیچ معلمی نباید دو شغل  برای زنده ماندن داشته باشد یا در مورد دانش آموزان خود که دارای امکانات لازم برای موفقیت هستند یا خیر، نگران باشد. معلمان شخصیت، کالیبراسیون و آینده فرزندان ما را شکل می دهند #ThankATeacher»

همچنین یک کاربر توییتر افغان خبر داده بود:

«‌چهارمین روز نمایشگاه ⁧ #کتاب ⁩ تهران هم تموم شد و کتابهای ⁧ #افغانستان ⁩ همچنان سر مرز ایران و افغانستان در ⁧ #گمرک ⁩ قرار دارند و مجوز ورود بهشون داده نشده . مسئولین گمرک گفتن باید ۵ میلیون تومان ضمانت بدین تا مجوز بدیم و کتابهاتون وارد ایران بشن.»

وی در ادامه توییت کرد:

«شش روز از نمایشگاهِ ده روزه ی ⁧ #کتاب ⁩ میگذره و امروز بالاخره با پیگیری رییس اتحادیه ناشران ⁧ #افغانستان ⁩ کتابها از گمرک خارج شدند و قراره که فردا (روز هفتم نمایشگاه) به تهران برسن.»

همچنین با گذشت یک هفته از گذشت فیلترینگ تلگرام همچنان کاربران توییتر اعتراض خود را با توییت به این عملکرد نشان می‌دهند.

یک کاربر نوشت:

«از ۳۰ ⁧ #اپ ⁩ ⁧ #اندروید ⁩ پر دانلود مجانی این روز‌ها در ⁧ #گوگل‌پلی ⁩ ⁧ #ایران؛ ⁩ ۲۶ اپ ⁧ #فیلترشکن ⁩ است.»

یک کاربر توییتر در مورد هشتگ دلار نوشته بود:

«‌دفعه قبلی که روحانی گفت مردن نگران قیمت ارز نباشند (مصاحبه با رشیدپور) دلار ۴۵۰۰ تومان بود. دیروز که گفت مردم نگران ارز نباشند قیمت دلار ۷۱۰۰ تومان. ‌دفعه بعد که بگوید نگران ارز نباشید قیمت ⁧ #دلار ⁩ چه خواهد بود؟»

و اما امروز 18 اردیبهشت مصادف با 8  می  سایه آموزگاران  بر سرجهان است و ایران در چاله فیلترینگ و دلار.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز