گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر تصمیم ترامپ و ایرانیان در آنالیز اوضاع برجام بدون آمریکا

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۹:۵۵:۲۰
کد خبر: ۷۰۵۱۵۷
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر تصمیم ترامپ و  ایرانیان در آنالیز اوضاع برجام بدون آمریکا
امروز19 اردیبهشت مصادف با 9 می ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار ترامپ و کیم جونگ اون و ایرانیان درگیر اخبار خروج رییس جمهور آمریکا از برجام

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 19 اردیبهشت ماه، درحالیکه ترندهای جهان توییتری شامل #TuesdayThoughts, #earthquake, #China, #TeacherAppreciationDay است ایرانیان درگیر مهم‌ترین اخبار خود یعنی هشتگ‌های #برجام، #ترامپ #گشت ارشاد و ‎#untr_US_table هستند.

دیروز، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین  در دالیان با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

رهبر کره شمالی در این دیدار اعلام کرد که اگر طرف های ما دست از سیاست های خصمانه علیه پیونگ یانگ بردارند، ما اعلام می کنیم که نیازی به تسلیحات هسته‌ای نداریم.

رهبر کره شمالی در ادامه بر مواضع کشورش در راستای ایجاد روابط مبتنی بر اعتماد متقابل با آمریکا از طریق گفتگو و مذاکره تأکید کرد.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ زلزله در جزیره هاوایی رخ داده که باعث فعال شدن آتشفشان و ترک خوردن زمین و بیرون اومدن مواد مذاب شده است

همچنین دیشب ترامپ اعلام کرد که به صورت کامل از برجام بیرون می‌رود.

حسن روحانی در این مورد توییت کرد:

«شر "یک" بدعهد کم شد؛ درصورت تأمین و تضمین منافع ایران با "پنج" ادامه می‌یابد. ایران برای خنثی کردن تحریم‌های نامشروع آمریکا، از همیشه متحدتر است.»

اوبا نیز در توییتر خود واکنش نشان داد و نوشت:

« پیمان چندجانبه بود، در کنترل برنامه هسته‌ای ایران موفق بود، بر اساس اعتماد به ایران نبود، ایران نقضش نکرد، تاریخ انقضا نداشت و از اول هم قرار نبود همه مشکلات را حل کند. به همین دلیل خروج از برجام، اشتباهی جدی است. به اعتبار ما هم ضربه می‌زند.»

همچنین مصطفی تاجزاده در مورد هشتگ #ترامپ توییت کرد:

«مشکل ایرانیان نیست. آنان شرایطی سخت‌تر را با سربلندی پشت‌سر گذاشته‌اند. نگرانی بزرگ عدم درک حساسیت و پیچیدگی اوضاع ملی، منطقه‌ای و جهانی توسط حاکمیت و بی‌توجهی آن به رای و خواست ملت است. راه بر وحدت ملی و بهبود اقتصادی می‌گشاید.»

کاربر دیگری در توییتر خود نوشت:

«یادتونه دختر روتو پارک کتک زد عرازشه هشتگ زدند الانم برخی کاربران افراطی وتندرو هشتگ زدند اکثریت دوستان مطلع نیستنداین اقدام قطعا اجماع جهانی علیه ایران وقرار گرفتن ایران ذیل بند۷ منشورسازمان ملل رابه همراه خواهد داشت ! یعنی

و اما امروز 19 اردیبهشت مصادف با 9 می سایه سیاست سیاه برخی سیاسمتداران بر سرجهان و ایرانیان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز