رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

بودجه نداریم تهران را از چهل تیکه بودن خارج کنیم

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۵:۰۷:۰۳
کد خبر: ۷۰۵۹۲۹
بودجه نداریم تهران را از چهل تیکه بودن خارج کنیم
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: «زمانی‌که قسمتی از سطح آسفالت به علت تغییرات اقلیمی اعم از بارش باران یا گرم شدن بی اندازه هوا ترک می‌خورد، باید به سرعت آن تکه ترمیم شود در غیر اینصورت ادامه پیدا می‌کند و بقیه آسفالت سالم را از بین خواهد برد اما منابع پایتخت محدود است.»

اگر شهروندان تهرانی نگاه خود را به زمین بدوزند با چهره زشت آسفالت‌ها مواجه خواهند شد. آسفالت‌های تکه تکه یا چهل تکه‌ای که در سطح شهر تهران خودنمایی می‌کنند و گویا قرار نیست که شهرداری در جهت زیبایی و یکنواخت سازی آن بکوشد. 

آسفالت‌های تکه تکه تهران همچون لباسی ژنده پوشی است که جای صد وصله دوزی دارد. علاوه بر زشت و ناپسند شدن نمای شهر موجب آسیب رساندن به وسایل نقلیه  هم می‌شود.

مبحث آسفالت و کیفیت مطلوب خیابان‌ها یکی از شاخصه‌های جدی مدیریت شهری است، که بهتر است هر چه سریع‌تر اندیشه‌ای ریشه‌ای برای رفع آن انجام شود.

زهرا صدراعظم نوری -  رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهروشهروند خبرگزاری برنا، در این خصوص گفت: «موضوع آسفالت، در برنامه‌های مناطق شهری قرار می‌گیرد. سالانه، هر منطقه‌ای برنامه‌ی مختص به ترمیم، روکش و آسفالت نو معابر را در کلیات برنامه‌های خود قرار می‌دهد. هر منطقه  بر اساس برنامه‌های خود رو به جلو حرکت می‌کند و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارند، برنامه‌ها را اجرا و عملیاتی می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «اگر بودجه کفاف همه برنامه‌ها را ندهد به نسبت بودجه موجود، طرح‌ها و برنامه‌ها عملیاتی می‌شود.»

صدراعظم نوری با بیان این مطلب که هر چه میزان کیفیت آسفالت و متریال مورد استفاده مرغوب‌تر باشد، ماندگاری آسفالت طولانی‌تر خواهد بود، تصریح کرد: «بی‌شک کیفیت بالا آسفالت در زمان سرما و گرما موجب می‌شود که مورد آسیب کمتری قرار گیرد. متریال ابتدایی که توسط کارخانه‌های قیر و شن سازی تهیه می‌شود باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. ماندگاری و عمر آسفالت باید متناسب با هزینه‌های پرداخت شده باشد. اگر هزینه بیشتری در این خصوص انجام گیرد، در آینده نیاز کمتری به بازسازی، ترمیم و روکش مجدد خواهد بود.»

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص علت چهل تکه‌ای بودن آسفالت‌های شهری گفت: «زمانی‌که قسمتی از سطح آسفالت به علت تغییرات اقلیمی اعم از بارش باران یا گرم شدن بی اندازه هوا ترک می‌خورد، باید به سرعت آن تکه ترمیم شود در غیر اینصورت ادامه پیدا می‌کند و بقیه آسفالت سالم را از بین خواهد برد. به همین علت است که به نظر می‌رسد شکل آن نامناسب و چهل تکه‌ای است. شهر تهران نیازمند بودجه‌ای‌ بالا است اما منابع پایتخت هم محدود است باید درآمد این منابع محدود بگونه‌ای توزیع شود که هر حوزه‌ای بتواند مشکل اساسی خود را رفع و حل کند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز