سرپرست سابق بهزیستی استان تهران خبر داد؛

رفع موانع قانونی برای فرزندخواندگی

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۲:۴۸:۳۰
کد خبر: ۷۰۶۲۶۵
رفع موانع قانونی برای فرزندخواندگی
سرپرست سابق بهزیستی استان تهران گفت: موانع زیادی بر سر راه فرزندخواندگی وجود داشت به طوری که موافقت اصولی به مراکز شبه‌خانواده به‌راحتی داده نمی‌شد اما اکنون ظرف دو هفته موافقت نامه صادر می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، اصغر باقری در مراسم تودیع و معارفه سرپرست بهزیستی استان تهران گفت: 2500 شریک اجتماعی داریم که 11 هزار و 500 شغل ایجاد کرده و این شرکا در شناخت فرصت‌ها به ما کمک کرده‌اند.

وی افزود: با بودجه‌های دولتی کارها پیش نمی‌رود، به همین دلیل به کمک شرکای اجتماعی احتیاج داریم و درعین‌حال مدیریت حذف موانع و روان‌سازی را در پیش گرفته‌ایم.

باقری گفت: اگر کشور یا سازمانی مترقی نمی‌شود به دلیل عملکرد مدیران آن است؛ چراکه گاهی خود مدیر مانع می‌شود.

وی با اشاره به وجود 3100 نیرو در بهزیستی استان تهران گفت: روزی که به بهزیستی آمدم موضوع کودکان کار و معتادان متجاهر بحران بود و اکنون نیست و هر ماه یک مرکز غیردولتی را فعال کرده‌ایم.

سرپرست سابق بهزیستی استان تهران افزود: به راحتی کودکان را به خانواده‌ها سپرده‌ایم؛ چرا که مقررات را ‌آسان کرده‌ایم و بسیاری از سازمان‌ها به دلیل رفع موانع با ما همکاری خوبی داشته‌اند.

وی گفت: حتی در زمینه صدور موافقت‌نامه اصولی برای مراکز شبه خانواده که در گذشته به راحتی داده نمی‌شد، ‌اکنون ظرف دو هفته داده می‌شود.

* وجود 27 هزار معلول پشت نوبت

همچنین داریوش بیات‌نژاد سرپرست جدید بهزیستی استان تهران گفت: 19 هزار معلول، 25 هزار زن سرپرست خانوار و 27 هزار معلول پشت نوبت داریم، درصد مهاجرانی که به تهران می‌آیند بالاست و همین امر باعث سرریز آسیب‌های اجتماعی در تهران شده است.

وی گفت: ظرفیت بالایی با وجود نیکوکاران،‌ خیریه‌ها، مراکز خصوصی،‌دستگاه‌های ملی و استانی ایجاد شده و این یک فرصت طلایی برای پایتخت است و آسیب‌ها امروز دیگر تهدید نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز