برنا بررسی می کند؛

نقاط قوت و ضعف دو کاندیدای شهرداری تهران

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۵:۰۳:۰۲
کد خبر: ۷۰۶۴۵۷
نقاط قوت و ضعف دو کاندیدای شهرداری تهران
امروز در شصت‌وسومین جلسه شورا با رأی اعضای شورای شهر، از بین دو گزینه، سمیع الله مکارم حسینی یا محمد علی افشانی به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهروشهروند خبرگزاری برنا، امروز – 23 اردیبهشت ماه – در چند ساعت کوتاه دیگر، شهردار پایتخت ایران انتخاب خواهد شد. به علت اهمیت فوق العاده حساس تهران از لحاظ سیاسی و اجتماعی، انتخاب شهردار آن هم از حساسیت بالایی برخوردار است. شهرداری که باید سابقه فعالیت اجرایی، شهری و  ... داشته باشد و همچنین شهر تهران را به خوبی بشناسد، بگونه‌ای که با لمس هر مشکل بتواند راه حل ریشه‌ای برای آن بیابد.

بعد از استعفا محمد علی نجفی از تصدی شهرداری تهران، تعداد بسیاری از افراد  برای گزینه شهرداری تهران مطرح شد که در سطر آن‌ها محسن هاشمی – رییس شورای شهر فعلی قرار داشت. اما نگرانی‌های اعضای شورای بابت بهم ریختن انسجام شورا موجب شد که هاشمی در شورا ماندگار شود و 7 گزینه دیگری انتخاب شوند. از بین این 7 گزینه سه نفر  از کاندیدای تصدی شهرداری تهران انصراف دادند که در پایان تنها 4 گزینه برای رأی گیری به جا ماند.

با رأی گیری اعضای شورای شهر در روز سه شنبه هفته گذشته، سمیع الله حسینی مکارم و محمد علی افشانی جزو دو کاندید نهایی برای تصدی شهرداری تهران انتخاب شدند.

حال پس از گذشت کمتر از یک هفته، اعضای شورای شهر پس از گوش دادن و بررسی برنامه‌های دو کاندید تصدی شهرداری، باید امروز از میان این دو یک نفر را به عنوان شهردار تهران برگزینند.

به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف این دو کاندید نهایی، جستویی در صحبت‌های اخیر مسوولان شهری و صاحب نظر در خصوص این دو کاندید داشتیم که در ادامه چند نمونه از  صحبت‌های مسوولان را می‌خوانید.

*زاویه  مخالف 

رحمت الله حافظی – عضو سابق شورای شهر در توییتی نوشته بود: «با انتخاب هر یک از دو کاندیدای نهائی، مدیریت مجدد قالیباف یا حاکمیت لاریجانی بر شهر محقق خواهد شد.»

محمد عطریانفر نیز گفته بود: «خاتمی درانتخاب شهردار دخالت جدی‌تری کند. بعضی از بازی‌ها در شورا شبیه لگوبازی بچه‌هاست.»

اقبال شاکری – عضو سابق شورای شهر گفته بود: «بی شک از بین نامزدهای معرفی شده دو نفر باقیمانده آقایان مکارم حسینی وافشانی با توجه به سوابق مدیریتی و رزومه کاری آنها قادر به اداره شهر تهران به نفع مطلوب نخواهند بود از این رو به روشنی میتوان پیش بینی کرد که آنها با  مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد و امکان اینکه به سرعت بتوانند تحولاتی در شهر ایجاد کنند بسیار کم خواهد بود. »

*زاویه موافق

 و اما علی اکبری، رییس اسبق سازمان عشایر دولت اصلاحات و نماینده کنونی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد سوابق محمدعلی افشانی، معاون کنونی وزیر کشور که یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های تصدی شهرداری تهران محسوب می‌شود نظری متفاوت از نگاه مخالف دارد در این چند روز گذشته  گفته بود: «محمدعلی افشانی یکی از مدیران اجرایی و با سابقه کشور محسوب می‌شود که در دوران فعالیت‌ش در سمت‌هایی چون استاندار فارس، معاون عمرانی استانداری‌های مختلف، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عملکرد قابل قبولی داشته است. با توجه به سابقه مدیریتی او می‌توان مسیر موفقیت او در شهرداری را هموار دانست.»

همچنین وی ادامه داده بود: «یکی از دلایل دیگری که افشانی می‌تواند در شهرداری تهران به موفقیت دست پیدا کند قدرت ریسک‌پذیری بالا و جسارت او در تصمیم گیری‌ها خواهد بود. افشانی یکی از مدیران پاکدست است که می‌تواند در مبارزه با فساد موجود در شهرداری تهران عملکرد مثبتی داشته باشد.»

همچنین محمد علی نجفی – شهردار سابق تهران به صورت رسمی از سمیع الله حسینی مکارم حمایت کرد و چنین نوشت: «اگر مکارم شهردار شود، با طیب خاطر به او کمک می کنم. ایشان را مدیر توانمند تخصص گرا و پاکدست یافتم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز