در گفت و گو با برنا مطرح کردند ؛

واکنش سخنگوهای کمیسیون های بهداشت و اقتصاد مجلس نسبت به افزایش نرخ دارو

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۹:۳۷:۱۵
کد خبر: ۷۰۶۹۵۴
واکنش سخنگوهای کمیسیون های بهداشت و اقتصاد مجلس نسبت به افزایش نرخ دارو
صبح دیروز خبری در رسانه ها مبنی بر منتفی شدن پرداخت مابه تفاوت نرخ ارز به دارو منتشر شد.سخنگوهای کمیسیون های بهداشت و درمان و اقتصاد مجلس نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس خبر منتشر شده و به گفته رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران "دارو از لیست کالاهای اساسی خارج شده و بناست از طریق افزایش قیمت دارو افزایش هزینه‌ها پوشش داده شود اما بعید است این وعده به‌سرعت عملی شود."

این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش وزیر بهداشت طی مصاحبه ای اعلام کرد: "نرخ ارز 4 هزار و دویست تومان اعلام شد و چند نوع ارز نداریم، دولت مصمم است مابه التفاوت نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی که دارو و برخی از تجهیزات پزشکی است را پرداخت کند."

در این زمینه با دو تن از نمایندگان مجلس به گفت و گو پرداختیم و نظر آنان را در مورد این تغییر رویه جویا شدیم.

«احمد همتی»، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره در واکنش به این خبر با بیان اینکه مجموعه وزارت بهداشت و شخص وزیر مسئول این امر هستند، به خبرنگار برنا گفت: بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، افزایش نرخ ارز، تاثیری بر وضعیت ارز دارو نخواهد داشت و ارز مورد نیاز تامین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قاعدتا باید به صحبت وزیر اعتماد داشته باشیم، ادامه داد: در صورت وجود خلائی در عمل به این صحبت، قطعا مجلس و کمیسیون بهداشت به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

«رحیم زارع»، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، نیز در این زمینه به خبرنگار برنا گفت: در حال حاضر همه کالاهای وارداتی بر اساس ارز 4200 محاسبه می شوند و برای کالاهای اساسی نیز بر اساس اعلام هیات دولت مابه التفاوتی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه دارو خط قرمز مجلس است، تصریح است: اگر مابه التفاوت نرخ دارو متفی شده باشد مجلس حتما این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز